اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 15 June 2020
وب‌سايت تخصصی «فرهنگ لغات چند زبانه صنعت آب و فاضلاب» به ابتکار معاونت آب و آبفای وزارت نیرو راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی وب‌سايت «فرهنگ لغات چند زبانه صنعت آب و فاضلاب»به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، این وب‌سایت تخصصی در راستای ایجاد ادبيات و زبان مشترک در صنعت آب و فاضلاب و با توجه به ضرورت معادل‌سازی واژگان تخصصی و به‌روزرسانی آنها به منظور بهبود ساختارهای مطالعاتي و اجرايي در سطح كشور، در نشانی اینترنتی http://persianwaterterm.ir  قابل دسترس است.

طراحی و بارگذاری این وب سایت در سال 1396 در راستای توسعه همكاري‌هاي بين‌المللي و تبادل تجربيات در بخش آب و آبفا، ذیل تفاهم‌نامه همكاري‌هاي مشترك بين طرح‌ تهيه ضوابط و معيارهاي فني صنعت آب كشور با انجمن آب، فاضلاب و پسماند كشور آلمان  (DWA) انجام شده است.

در حال حاضر در وب سایت مذکور، ترجمه و ارائه توضیحات تخصصی حدود 5875 واژه در زمینه تخصصی فاضلاب (3702 واژه) و مهندسی رودخانه (2173 واژه)، بارگذاری شده است. در این راستا حدود 1500 واژه از واژگان مورد اشاره، علاوه بر زبان فارسی به زبان‌های عربی، آلمانی و فرانسوی نیز ترجمه شده است.

ستون‌های توضیحات، تصویر و مرجع واژگان نیز باعث شده که فرهنگ مورد اشاره، به نوعی نقش دایرةالمعارف را ایفا نماید که حاصل جستجو در آن، نتایج تخصصی را در مدت زمان کوتاهی در اختیار کاربر قرار خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: