اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 15 June 2020
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.

قالیباف:مرحوم کشاورز، چهره ماندگار و محبوب نزد ملت

به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت مرحوم محمدعلی کشاورز، پیامی صادر کرد که متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان چهره ماندگار و محبوب در نزد مردم ایران و در طول سال‌های عمر خویش در خدمت به فرهنگ و هنر کشور بوده و آثار بیاد ماندنی برجای گذاشته و نقش‌های مهمی را خلق و در ذهن مردم به یادگار گذاشتند که بدون شک در گنجینه هنر این مرز و بوم ماندگار و درخشان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند گرانقدر به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده آن مرحوم و مردم هنردوست ایران، برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

 

درخواست رئیس مجلس برای شناسایی خانواده شهید افغان

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در فضای مجازی شناسایی خانواده شهید افغانستانی را درخواست کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: ”در تمامی سال‌های دفاع مقدس، برادران شریف، نجیب، مومن و انقلابی افغانستانی داوطلبانه در کنار ما بودند. در سال‌های بعد نیز جوانان افغان نشان دادند که در خط مقدم دفاع از حرم و مقابله با استکبار سینه سپر می‌کنند. مستکبرین و همه آنانی که خود را به آمریکا و دوستانش فروخته اند، مطمئن باشند که نه هرگز افغانستان تن به مذلت دوستی با مستکبران خواهد داد و نه پیوند این دو ملت با یکدیگر دچار خدشه خواهد شد؛ ما سالهاست در راه آرمانی مشترک خون می‌دهیم. "

رئیس مجلس شورای اسلامی افزوده است: ” جوان مبارز ایرانی و افغانستانی روزی در فکه و شلمچه و روزی در حلب و خان طومان سر بر زانوی همدیگر اشهد شهادت خوانده اند؛ ما و ترک رسم برادری؟ به خواب ببینند. چند روزی است که پیکر پاک شهید افغانستانی عزیزی با نام شهید نسیم افغانی فرزند میرزا محمد از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه علمیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است. تا کنون تلاش‌ها برای یافتن خانواده مکرم و عزیز این شهید سرافراز نتیجه بخش نبوده است. اگر کسی نشانی از آن عزیزان در ایران و افعانستان دارد، اطلاعات آن را در اختیار کمیته جستجوی مفقودین قرار دهد. برای شادی روح و علو درجات تمامی شهدای غیور افغانستانی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افغانستانی حمد و صلواتی قرائت کنیم. "


نام:
ایمیل:
* نظر: