اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 08 June 2020
نوبخت:
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام كرد: احياي درياچه اروميه با اجراي طرح‌هاي مختلفي از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و ميتوانيم بگوئيم امسال بخش بزرگي از اين طرح‌ها پايان مي‌يابد و به بهره‌برداري مي‌رسد.

امسال بخش عمده طرح‌هاي احياي درياچه اروميه پايان مي‌يابد

به گزارش عصرپرس از مركز اطلاع‌رساني سازمان برنامه و بودجه كشور، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در ورود به فرودگاه تبريز ، به طرح تونل انتقال آب از رودخانه زاب به درياچه اروميه اشاره كرد و افزود: خدا را شاكر هستيم كه آنچه توسط رييس جمهوري درباره احياي درياچه اروميه وعده داده شده بود، به خوبي پيگيري شد.

وي اظهار كرد: افزايش ۲۶ سانتي متري تراز و حدود يكهزار و ۸۹ كيلومتر مربعي وسعت درياچه اروميه، نشان از موفقيت اين طرح ها در راستاي احياي درياچه اروميه است .

وي ادامه داد: مي توان گفت با اجراي اين طرح هاي درياچه اروميه احيا شده و اكنون حدود ۱۰ هزار ميليارد تومان ارزش طرح هاي احياي درياچه اروميه است.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، موفقيت در احياي درياچه اروميه را به ملت بزرگ ايران و مردم غيور و متدين آذربايجان تبريك گفت.

وي اظهار كرد: در كنار  طرح هاي احياي درياچه اروميه، پيگيري هاي مستمري از سوي استانداري آذربايجان شرقي در خصوص راه آهن ميانه به تبريز انجام شد كه توانستيم ۱۳۲ كيلومتر از آن را در حد فاصل ميانه تا بستان آباد افتتاح كنيم.

نوبخت تاكيد كرد: امسال تلاش ميكنيم راه آهن ميانه را به تبريز و ايستگاه خاوران برسانيم.

وي خاطرنشان كرد: آنچه دولت قول داده، به آن عمل خواهد كرد

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در مورد طرح كاداستر نيز گفت: آنچه كه در تعهدات سازمان برنامه و بودجه است، از نظر منابع مالي امسال خودمان را آماده كرده ايم كه در يك مرحله ۷۰ هزار ميليارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار ميليارد تومان براي طرح هاي زيربنايي استفاده كنيم كه كاداستر يكي از آنهاست.

وي همچنين در مورد وضعيت اعتبارات آخرين سفر رئيس جمهوري به آذربايجان شرقي گفت: همان طور كه در اعتبارات مربوط به سفر نخست بيش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ريالي تامين شد، خود را متعهد ميدانيم كه دنبال كار را بگيريم.

نوبخت افزود: جز اولويت هاي سازمان برنامه و بودجه اين است كه ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رئيس جمهوري تخصيص يافته و پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه امروز صبح ۱۹ خردادماه پس از ورود به فرودگاه تبريز عازم اروميه شد؛ وي در اروميه از سد كاني سيب و تونل انتقال آب زاب به درياچه اروميه بازديد مي كند و سپس براي بازديد از وضعيت درياچه اروميه و شهرك خاوران به تبريز باز مي گردد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: