اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 07 June 2020
حیدری در نطق میان دستور:
نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس گفت: من صدای مردمانی هستم که با رتبه اول بیکاری در کشور، عزتمند و امیدوار به توجه بیشتر مسئولین هستند، مردمانی که جنگ زدگانی مقاوم و پایمرد، زلزله زدگانی مصیبت زده اما صبور، مرزدارانی غیور و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

صدای مردمانی جنگ زده ولی پایمرد، زلزله‌زدگانی مصیبت‌زده اما صبور هستم

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۸ خرداد) نطق میان دستور خود به شرح ذیل قرائت کرد:

من صدای مردمانی هستم که با رتبه اول بیکاری در کشور، عزتمند و امیدوار به توجه بیشتر مسئولین هستند. مردمانی که جنگ زدگانی مقاوم و پایمرد، زلزله زدگانی مصیبت زده اما صبور، مرزدارانی غیور و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

من نماینده شهر نخل های بی سره قصر شیرینم، که نقطه آغاز و پایان تهاجم دشمن بعثی به میهن اسلامی بود و بعد از جنگ تحمیلی جز ویرانه‌ای از شهر باقی نمانده بود.

من نماینده دومین شهر مقاوم کشور، گیلانغرب سرافرازم، که با وجود رشادتهای زیاد، اولین شهر مظلوم ایران است .

من نماینده مشهد مظلومان فاتح سرپل ذهابم ، شهری خسته از جنگ و زخمی از زلزله ی 7.3 ریشتری آبان ماه ۹۶ که هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشت و با گذشت قریب به سه سال آثار زیانبار زلزله کماکان باقی و جاری است.

همکاران محترم، انتظار مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران از مجلس یازدهم ، کارایی و اثر بخشی  با رویکرد انقلابی و جهادی است.

حوزه انتخابیه من با داشتن منابع آبی فراوان و زمین های مرغوب کشاورزی ، جاذبه های توریستی منحصر به فرد، مرزهای فعال، منابع عظیم نفتی و معادن کم نظیر از جمله قیرطبیعی رتبه، با کمال تأسف رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.آیا این منصفانه است؟ بدون تردید این معضل ماحصل بی مهری و کم توجهی دستگاه های اداری و اجرایی و توزیع ناعادلانه منابع و انباشت مشکلات بعد از جنگ تحمیلی تا کنون منطقه است که به برخی از مهمترین مشکلات اشاره و تذکر میدهم.

جناب وزیر نیرو؛ هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و بهره برداری از سامانه گرمسیری و رودخانه‌های مرزی و اصلاح تخصیص آب و بازنگری در خطای استراتژیک انتقال آب از کنار اراضی حاصلخیز و مرغوب شهرستان‌های سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصر شیرین و انتقال آن به شنزارهای جنوب کشور که مبین یک بی تدبیری و اشتباه فاحش مدیریتی است، اقدام کنید.

آقای وزیر نیرو؛ هواسان در سال ۹۶ توسط جنابعالی کلنگ زنی شد و اعلام کردید که سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید، آیا میدانید اکنون که سال ۹۹ است، این پروژه کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؟

جناب وزیر نیرو؛ آیا رواست منطقه‌ای که سرشار از منابع آبی با کیفیت است ، بیش از ۷۰ درصد روستاهایش آب آشامیدنی مناسب و مطمئن نداشته باشند و هر روز شاهد قطعی آب باشند؟؟ این وضعیت اسف بار ناشی از کم آبی است یا بی تدبیری وزارت نیرو؟!

جناب وزیر جهاد کشاورزی؛ تذکراتی که به وزیر نیرو داده شد متوجه شما نیز هست، ضروری است نسبت به تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل عملیات شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی منطقه و اصلاح اشکالات اجرایی این شبکه‌ها اقدام کنید تا زمینه بهره برداری هر چه سریعتر آنها فراهم شود.

به شما و رییس بانک مرکزی بابت عملکرد غیرمسئولانه و بی تدبیری بانک کشاورزی در زمینه توزیع ناعادلانه منابع بانکی و تسهیلاتی در اختیار این بانک تذکر میدهم و در صورت ضرور تحقیق و تفحص به عمل خواهد آمد.

جناب وزیر راه و شهرسازی؛ راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابی ام به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای حداقلی به قتلگاه مردم منطقه تبدیل شده است. خصوصا راه مواصلاتی گیلانغرب (دومین شهر مقاوم کشور) که مسیر دسترسی به مرز صادراتی سومار نیز دارد.

آقای وزیر راه و شهرسازی؛ به طور کلی راه های مواصلاتی سه شهرستان اعم از بین المللی، بین شهری و روستایی نیاز فوری به تعریض، اصلاح، احداث و روکشی آسفالت دارند. پروژه راه‍ آهن تعطیل شده است و اعتبارات باید قانونمند توزیع شود.

جناب وزیر بهداشت؛ شبکه بهداشت و در بیمارستان‌های شهرستان قصرشیرین ، گیلانغرب و سر پل ذهاب نیاز فوری به تکمیل کادر عمومی و متخصص و تجهیزات بیمارستانی دارد.

آقای وزیر نفت؛ جای تعجب است که چرا تاکنون شاهد اقدامی در جهت برداشت از این میدان نفتی مشترک و عظیم سرپل ذهاب و قصر شیرین از طرف شما نبودیم.

جناب وزیر امور خارجه؛ در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه با کشور عراق جهت راه اندازی بازارچه مرزی تیله کوه در شهرستان سرپل ذهاب هر چه سریعتر پیگیری و اقدام نمایید.

وزیر آموزش و پرورش؛ با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی، نسبت به همسان سازی حقوق و دستمزد فرهنگیان اقدام و در موضوع تبدیل وضعیت استخدامی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که در کل کشور حدود ۲۴ هزار نفر هستند، دولت با ارسال لایحه به مجلس در راستای حذف آزمون آموزشیارانی که از سال ۸۹ به بعد مشغول فعالیت آموزشی بوده‌اند ، اقدام نماید، تا حقی از این عزیزان ضایع نشود.

از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار دارم؛ با توجه به اولویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در زمینه تصویب طرح منطقه آزاد قصرشیرین که دارای فاکتورهای لازمه می باشد ، اقدام شایسته کنید.

از رئیس جمهور محترم انتظار عاجل دارم، با توجه به عدم اتمام بازسازی مناطق زلزله زده دستورات شایسته را جهت تمدید امهال وام های این مناطق به مدت دو سال دیگر ابلاغ کنید.

ملت بزرگ ایران اسلامی، مردم شریف حوزه انتخابیه ام؛ یقین بدانید از تمام ظرفیت مجلس برای احقاق شما و توزیع عادلانه منابع برای رفع دغدغه های اقتصادی و معیشتی شما استفاده خواهم کرد.

در پایان از خداوند سبحان خواستارم تقوا، شجاعت، شهامت ، ایثار و ولایتمداری سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه ما وکلای ملت عنایت فرماید تا در انجام وظیفه خطیر نمایندگی انتظارات نظام مقدس و ملت شریف ایران اسلامی را برآورده کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: