اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 04 January 2017
رئیس‌جمهور فیلیپین ادعای جدیدی مطرح کرد
رئیس‌جمهور فیلیپین چهره جدید جنجالی سیاست جهان است. او از اینکه رک و بی‌پرده حرف بزند ابایی ندارد. حتی از اینکه به سازمان ملل، پاپ یا رئیس‌جمهور آمریکا فحش بدهد و آنها را تهدید کند. دوترته اخیرا گفته است بعضی از نزدیکانم عضو داعش هستند. او «ترامپ آسیا» است.
داعش و پدیده‌ای به نام «رودریگو دوترته»

عصرپرس: "رودریگو دوترته" از آن دست آدم‌هایی است که زیاد پایبند دیپلماتیک حرف زدن نیستند حتی اگر در جایگاه مهمی مانند پست ریاست‌جمهوری یک کشور قرار بگیرند. هنوز بد و بیراه‌هایی که نثار باراک اوباما کرده بود و او را «حرامزاده» خوانده بود فراموش نشده است. و اینکه در زمانی که شهردار مانیل بود بزه‌کاران را چگونه از هلیکوپتر به پایین پرت می‌کرده است. 

او فعلا با کشتار قاچاقچیان و موادفروشان خرده‌پا محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرده است و با این پشت‌گرمی است که به سازمان ملل که به کشتارها اعتراض کرده بود گفت آن را با خاک یکسان می‌کند.

دوترته همان کسی است که در یک سخنرانی تلویزیونی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل را فردی احمق خواند و گفت: «این فرد واقعا احمق و نادان است. شماهایی که در سازمان ملل هستید، حقوقتان را ما می‌دهیم. شما احمق‌ها به من نگویید چه کاری باید انجام دهم! اصلا چه کسی به شما چنین حقی را داده است؟ شماها باید دوباره به مدرسه بروید، اصلا چیزی از دیپلماسی نمی‌دانید.»

او حتی گاهی از این حرف‌های خود پشیمان شده است. مانند پشیمانی عمیقی که گویا پس از فحش دادن به پاپ فرانسیس گریبانش را گرفت و مدعی شد خداوند با او سخن گفته است. «وقتی که داشتم از ژاپن باز می‌گشتم داشتم به آسمان نگاه می‌کردم، همه خواب بودند اما صدایی گفت که می‌دانی، اگر بددهنی‌ات را متوقف نکنی همین الان هواپیمایت را سرنگون می‌کنم! و من گفتم، این صدای کیست؟ و خوب قطعا این صدای خدا بود. بنابراین من سوگند خوردم دیگر دست از فحش و دشنام بردارم.»

رئیس‌جمهور فیلیپین در تازه‎ترین اظهار نظر جنجالی خود گفته است: بعضی از نزدیکانش عضو داعش هستند و برای این گروه تروریستی می‌جنگند. 

او پیش از این در پیغام تهدیدآمیزی به داعش گفته بود که روزی فراخواهد رسید که آنها را زنده زنده جلوی چشم مردم بخورد!

به گزارش عصرپرس، سخنان جدید رودریگو دوترته که به مناسبت سال نو در یک گفتگوی تلویزیونی عنوان شده است مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت. ایندیپندیت در گزارشی با اشاره به این گفته رئیس‌جمهور فیلیپین به بررسی گروه‌های اسلامی تندوری فیلیپین مانند ابوسیاف پرداخت.
 
گروه ابوسیاف که هم‌پیمان داعش است پیش از این از جبهه آزادیبخش اسلامی مورو جدا شده و تعهدی به مذاکرات صلح که مورو با دولت فیلیپین انجام می‌دهد ندارد.

به گزارش ایرنا، دوترته اخیرا هشدار داد حضور تروریست‌های خارجی (در فیلیپین) اجتناب‌ناپذیر است و گروه‌های تروریستی محلی میزبان این عناصر در میندانائو هستند.

راپلر نیز گزارش داد داعش قصد دارد یک استان در میندانائو فیلیپین را به عنوان بخشی از به اصطلاح خلافت خود در جنوب شرق آسیا اعلام کند.

داعش و پدیده‌ای به نام «رودریگو دوترته»

گروه تروریستی داعش در حال گسترش عملیات خود در جنوب شرق آسیا، به ویژه در 'سولو' فیلیپین به همراه متحدان خود مانند ابوسیاف و مائوته است.

رئیس‌جمهور فیلیپین در این گفتگوی تلویزیونی تاکید دارد: سولو (در جزیره میندانائو) به یک هسته تروریستی تبدیل شده و گروه های تروریستی در آن از اتباع مالزی، اندونزی و فیلیپین تشکیل شده اند.

وی هشدار داد که داعش بدنبال اعلام خلافت در میندانائو است و گفت در حالی که آدم‌ربایی در تنگه مالاکا و دریای سلبس در حال وقوع است، تروریست‌ها قربانیان خود را به سولو آورده و آنها را برای باج‌گیری گروگان نگه می‌دارند.

واقعیت این است که در جهان پرحادثه امروز که هر امر جنون‌آمیزی سیاست تلقی می‌شود و گروه‌ها برای رسیدن به قدرت و حفظ آن از هیچ کاری روی‌گردان نیستند، چهر‌ه‌هایی مانند رودریگو دوترته بیشتر برای مبارزه با داعش «به درد می‌خورند» تا ائتلاف 86 کشور علیه این گروه تروریستی.

شاید از روزی که فردیناند ماژلان در قرن 16 پایش را به جزیره فیلیپین گذاشت تا به امروز آدم‌های زیادی در این کشور در ارتباط با غرب «تعریف» شده‌اند و جایگاه خود را با حفظ این رابطه تثبیت کرده باشند اما مورد دوترته فرق می‌کند. فیلیپین هم‌پیمان استراتژیک آمریکا در دریای جنوبی چین است. جایی که آمریکایی‌ها سال‌ها برای جنگ ویتنام از آن بهره بردند و امروز چین را برای تصاحب آن تهدید می‌کنند. 

اما امروز دوترته به چین و روسیه نزدیک شده است. فراموش نکنیم دوترته از روی کار آمدن دونالد ترامپ استقبال کرده و او را مرد عمل خوانده بود. شاید به همین خاطر به او لقب «ترامپ آسیا» را داده‌اند.

 *گروه بین‌الملل عصرپرس/ 1199*

پایان/



نام:
ایمیل:
* نظر: