اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 05 June 2020
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت خدمه شناور باری « بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است را تشریح کرد.

جزییاتی از غرق شدن یک فروند شناور ایرانی در آب‌های عراق

به گزارش عصرپرس از سازمان بنادر و دریانوردی،نادر پسنده در مورد شناور باری « بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است،‌اظهار کرد: شناور باری به نام «بهبهان» که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود شب گذشته در  کانال آبی «خورعبدالله»  و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

وی ادامه داد: این کشتی از نوع شناور زیر۵۰۰ فلزی است و تعداد خدمه این شناور ٧ نفر بودند که یک نفر از آن‌ها فوت شده است و ۴ نفر دیگر نجات یافته‌اند .

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه همچنین دو نفر از خدمه شناور مفقودی هستند، خاطرنشان کرد: از این دو خدمه یک نفر ایرانی و یک نفر هندی هستند و هماهنگی برای اعزام تیم های امداد و‌نجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی ۲ نفر دیگر هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت ما پیدا کردن ۲ نفر مفقودی و بازگرداندن هموطنان مان از ام القصر عراق به کشور است.

پسنده درباره دلایل فنی بروز سانحه برای شناور باری بهبهان توضیح داد: بر مبنای الفبای دربانوردی، موضوع حادثه، یک کشتی سایز کوچک دارای بار سنگین است که دچار آب و هوای بد جوی می شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در گفت و گوی زنده با شبکه بین المللی خبر، خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی، شرایط بارگیری، صلاحیت کارکنان، تناسب کشتی با بار در حال حمل، و دلایل دیگری از این دست، فاکتورهای مهم در بررسی بروز علت حادثه دریایی محسوب می شود.

پسنده با بیان اینکه معمولا شناورها پس رسیدن به لنگرگاه بنادر مقصد، بر مبنای بار ترافیکی و اسکله خالی در بندر  منتظر تخلیه و بارگیری مجدد می شوند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از احصای علت دقیق حادثه و ارزیابی های فنی، سوانح دریایی را تحت عنوان " درس های آموختنی از حواث دریایی" به مراجعه مربوطه جهت اصلاح روندها و جلوگیری از وقوع حادثه مشابه و پیگیری لازم، ابلاغ نی کند.

وی درخصوص امکان بازیابی و بازسازی شناور حادثه دیده بهبهان، توجیه اقتصادی، میزان خطرزا بودن شناور غرق شده در ترافیک دریایی و تمایل مالک برای شناورسازی مجدد را از فاکتور مهم در انجام این پروسه برشمرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: