اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 03 January 2017
"توقف موقت" حکم دادگاه مبنی بر لغو توافق واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان تایید شده است.
اعتراض مردم مصر به واگذاری دو جزیره به عربستان

عصرپرس: عده زیادی از مردم مصر در اعتراض به توافق مبنی بر واگذاری دو جزيره‌ «تيران» و «صنافير» به عربستان سعودی در مقابل ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران در قاهره؛ پایتخت مصر تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از قاهره برخی معترضان که شعارهای "محاصره را بردارید" و " صاحب این سرزمین ما هستیم" سر دادند، توسط پلیس دستگیر شدند. پلیس همچنین تمامی خیابان‌های اطراف ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران را بر روی تردد خودرو‌ها بست.

دیروز روزنامه‌نگاران و فعالان مصر با انتشار پست‌هایی برای برپایی تظاهرات در اعتراض به توافق واگذاری این دو جزیره از مقابل ساختمان اتحادیه تا ساختمان پارلمان این کشور فراخوان داده بودند.

روز گذشته در مصر "توقف موقت" حکم دادگاه مبنی بر لغو توافق واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان تایید شده بود.

دولت مصر٬ پس از امضای توافق‌نامه‌ مرز جدید دریایی با عربستان سعودی طی سفر سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در ماه آوریل سال گذشته جزایر صنافیر و تیران واقع در دریای سرخ را به ریاض واگذار کرده بود.

همچنین دو وکیل مصری برای لغو این توافق‌نامه پرونده ای را مفتوح کرده و دادگاه اداری نیز حکم لغو توافق‌نامه مذکور را صادر کرده بود.

کابینه مصر نیز در 29 دسابر 2016 توافق‌نامه واگذاری دو جزيره‌ «تيران» و «صنافير» به عربستان سعودی را تایید و به مجلس ارائه کرده بود.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: