اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 05 May 2020
با حضور وزیر نیرو
۷ طرح‌ حوزه صنعت برق در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو و استاندار مرکزی بهره‌برداری شد.

۷طرح حوزه برق در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

به گزارش عصرپرس، دو نیروگاه برق‌آبی امروز سه‌شنبه و در چارچوب سومین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران «ساخت و سازها» و «ساز و کارها»، با حضور وزیر نیرو در محلات استان مرکزی به‌طور هم‌زمان از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

این‌ پروژه‌ها شامل نیروگاه‌های ۳ و 4.8 محلات است که به ترتیب با ۳۶ و ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال ۹۸ آغاز شده‌اند.

این طرح‌ها در دوره ساخت به‌طور میانگین برای هر ساختگاه، 50 نفر اشتغال مستقیم و برای 150 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، همچنین در دوره بهره‌برداری این طرح‌‌ها نیز برای هر ساختگاه، 10 نفر اشتغال مستقیم و برای 30 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

بنا برگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این نیروگاه‌ها به ترتیب با ظرفیت تولید انرژی سالیانه به میزان ۲۵ هزار مگاوات ساعت و ۴۰ هزارمگاوات ساعت با هدف افزایش پایداری شبکه، اصلاح ولتاژ و تولید انرژی پاک اجرا شده‌اند.

پروژه آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی افتتاح شد

این پروژه با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی از سال ۹۸ آغاز شده و برای ۱۵ نفر به‌طور مستقیم و به همین تعداد به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر شامل خط انتقالی به طول ۹ کیلومتر، ۲ واحد ایستگاه پمپاژ و یک مخزن ذخیره بتنی با حجم ۵۰۰ متر مکعب است و جمعیت کلی که در افق طرح در سال ۱۴۱۰ زیر پوشش آن می‌رود ۲۵ هزار نفر خواهد بود.

پیشروی بخش برق استان مرکزی همسو با ضرب‌آهنگ توسعه صنعت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: با توجه به اینکه نیاز اساسی صنعت در سال جهش تولید، توسعه متوازن زیرساخت‌های حوزه برق است، در سال‌های اخیر صنعت برق استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است که همسو با ضرب‌آهنگ توسعه صنعت پیش برود.

فرهاد شبیهی صبح امروز سه‌شنبه در آیین عملیات بهره‌برداری و آغاز اجرای 7 پروژه بخش برق استان مرکزی که با حضور وزیر نیرو در چارچوب سومین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور است و با توجه به اینکه نیاز اساسی صنعت در سال جهش تولید، توسعه متوازن زیرساخت های حوزه برق است، در سال‌های اخیر صنعت برق استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است که همسو با ضرب‌آهنگ توسعه صنعت پیش برود و استان مرکزی بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه ایستگاه انتقال طی هشت سال اخیر به انجام رسانده است.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 7 پروژه صنعت برق استان مرکزی اظهارکرد: این پروژه‌ها اشاره مستقیم به توسعه زیرساخت‌های صنعت برق استان دارد. اعتبار این پروژه‌ها در مجموع 249 میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های BAOC برق منطقه‌ای باختر است، بخشی از این پروژه‌ها شامل رونمایی از رله‌های فانتی فانکشن است که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک شرکت دانش بنیان و شرکت برق منطقه‌ای باختر ساخته شده است. این رله‌ها تحت لایسنس هیچ شرکتی نیست و هزینه تولید آنها یک پنجم رله‌های وارداتی است و سرعت دسترسی و سرویس و نگهداری آنها نیز شاید به دو روز برسد، همچنین امروز مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای باختر افتتاح و کلنگ ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش 990 میلیارد ریال به زمین زده می‌شود.

وی با اشاره پروژه‌های صنعت برق منطقه ساوه بیان کرد: ارزش این پروژه‌ها 400  میلیارد ریال است که جهت تامین نیازهای آتی منطقه افتتاح می‌شوند. امروز همچنین پروژه‌های انتقال و فوق توزیع، خط و پست 63.20 کیلوولت آوه و پست سیار 63.20 کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه نیز افتتاح و عملیات اجرایی انتقال برق 400 کیلوولت زرندیه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر استان مرکزی در خصوص پروژه‌های شهرستان خمین نیز اظهار کرد: امروز ایستگاه برق 63 به 20 کیلوولت شهید والانژاد شهابیه خمین با 15 مگاولت آمپر به ارزش 60 میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت نیز آغاز شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: