اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 29 April 2020
فردا با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس؛
بهره‌برداری از پروژه 22 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه و آبگیری سد مخزنی شهدای ایلام گلال، فردا پنج‌شنبه در دومین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به‌صورت ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.

2 پروژه بخش آب استان ایلام با اعتبار 1100 میلیارد تومان کلید می‌خوردبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، از پاون، در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، کانال انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، در مجموع برای این پروژه‌ها 1100 میلیارد تومان هزینه شده که 200 میلیارد تومان آن مربوط به سد مخزنی شهدای ایلام گلال است.

از مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای آبگیری سد مخزنی شهدای ایلام گلال که کار احداث آن از سال 89 آغاز شده، 185 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی بوده و 15 میلیارد تومان دیگر را اعتبارات دولتی شامل می‌شود.

 آبگیری این سد برای 50 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر دیگر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

این پروژه شامل یک سد خاکی با هسته رسی به طول تاج 384 متر و ارتفاع 68 متر، حجم بدنه سد یک میلیون و 820 هزار مترمکعب و حجم مخزن 20 میلیون مترمکعبی است که با هدف تامین آب صنایع پتروشیمی و پالایشگاه گاز، مهار آب‌های مرزی، کنترل سیلاب و جلوگیری از تاثیرات مخرب سیلاب بهره‌برداری می‌شود.

برای کانال انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در دهلران هم 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که 300 میلیارد تومان آن از منابع دولتی و مابقی به ارزش 50 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

این پروژه که کار احداث آن در سال 85 آغاز شده برای پنج هزار و 500 نفر به‌صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

پروژه مزبور شامل شبکه آبیاری فکه به مساحت 22 هزار هکتار در قالب چهار واحد عمرانی، کانال انتقال آب به طول 40 کیلومتر و با ظرفیت انتقال 14.6 مترمکعب در ثانیه، لوله‌گذاری به میزان 162 کیلومتر GRP ، 36 کیلومتر پلی اتیلن، 198 کیلومتر جاده سرویس و 900 سازه فنی و هیدرولیکی است.

این پروژه با هدف تثبیت کانون‌های جمعیتی در حاشیه مرز و توسعه کشاورزی در منطقه مرزی و محروم دهلران به بهره‌برداری می‌رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: