اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 21 April 2020
​معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای از خسارت ۱۲۹۰ میلیارد تومانی سیل فروردین به جاده‌های کشور خبر داد.
سیل فروردین١٢٩٠ میلیارد تومان به جاده‌های کشور خسارت زد
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، «رضا اکبری» با اشاره به این مطلب افزود: با وجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی همزمان، هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.

اکبری گفت: در فروردین ماه سال جاری، بارندگی شدید در پنج مرحله در بیش از ۲۰ استان و وقوع سیل در ۱۵ استان موجب بروز خسارت به ۱۲ هزار و ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور شد.

وی با بیان این‌که سیل به ۱۵۲۱ دستگاه پل و ابنیه فنی آسیب وارد کرده است،‌ تصریح کرد:‌ بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده‌های کشور در مناطق سیل زده وارد شده است.

وی با یادآوری انسداد ۱۳۸۷ محور اصلی و فرعی و روستایی در اثر این حوادث و بازگشایی مجدد آنها با تلاش راهداران، افزود: در مدت یاد شده در راه‌های کوهستانی بیش از ۳۰۰ ریزش کوه داشتیم و باوجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی به‌صورت همزمان جاده‌های کشور در برخی استان‌ها درگیر (سیل، بارندگی شدید، آبگرفتگی، سرمای شدید، تگرگ، برف، کولاک، باد شدید، ریزش کوه، رانش زمین، رعد و برق و مه‌گرفتگی)، خوشبختانه هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.

اکبری خاطر نشان کرد:‌ تعداد ۱۲ هزار راهدار و حدود ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در تمام طول نوروز در گردنه‌ها و در طول راه‌های کشور مشغول بازگشایی، بازسازی یا در آمادگی کامل قرار داشتند.

وی به جزئیات خسارت بارندگی و سیل به تفکیک استان‌ها اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس برآورده‌های اولیه بدون احتساب سیل ۲۹ فروردین، میزان خسارت در بوشهر 120 میلیارد ریال، هرمزگان 734.5 میلیارد ریال، خوزستان ۲.۲ هزار میلیارد ریال، قزوین ۱۲۰ میلیارد ریال، کهگیلویه و بویراحمد ۱.1 هزار میلیارد ریال، یزد ۱۴۸۵۳۵ میلیون ریال، لرستان9 میلیارد ریال، خراسان شمالی 165 میلیارد ریال، خراسان رضوی270 میلیارد ریال،‌خراسان جنوبی ۲۲۳ میلیاردریال، سمنان ۱۸ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان ۱۱۴ میلیارد ریال، کرمان 1.7 هزار میلیارد ریال، کرمان جنوب 1.6 هزار میلیارد ریال و ایرانشهر ۴.1 هزار میلیارد ریال و در مجموع ۱۲.۹ هزار میلیارد ریال (۱۲۹۰ میلیارد تومان) بوده است.

وی تعداد ماشین‌آلات فعال راهداری در سیل فروردین را ۱۹۰۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد ۲۹۱۲ نفر عوامل راهداری در ایام وقوع سیل به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند .
نام:
ایمیل:
* نظر: