اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
رایزنی‌های فشرده برای نزدیکی مسکو و واشنگتن
هنری کسینجر در چند ماه اخیر ملاقات‌های زیادی با ترامپ داشته است. به گزارش رسانه‌های آلمان این دیدارها عموما با هدف بازسازی روابط کاخ سفید و کرملین انجام شده است. بسیاری از تحلیلگران، کسینجر را مشاور غیررسمی دونالد ترامپ می‌دانند.
ملاقات‌های پیاپی کسینجر با دونالد ترامپ

سرویس سیاسی عصرپرس: هنری کسینجر، سیاستمدار کارکشته آمریکایی در چندماه گذشته با ترامپ دیدارهای زیادی داشته است که عمده آنها حول بازسازی روابط مسکو و واشنگتن بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های آلمان، کسینجر کوشیده است دونالد ترامپ را به برقراری روابط گرم با روسیه تشویق کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا افزایش اختلاف‌ها میان مسکو و واشنگتن را نتیجه سیاست‌های دولت اوباما دانسته و ترامپ را به در پیش گرفتن سیاست نزدیکی با روسیه برانگیخته است.

تحلیلگران و منابع مطلع و نزدیک به تیم انتقالی دونالد ترامپ فاش کرده‌اند که کاخ سفید در پی بازسازی روابط با کرملین است.

این گزارش می‌افزاید: رفت و آمدها و ملاقات‌های زیاد کسینجر با ترامپ به این گمانه دامن زده است که وی مشاور غیررسمی امور خارجه ترامپ است.

هنری کسینجر اصالتا آلمانی و یهودی است. او در جریان جنگ دوم جهانی در سال 1938 از آلمان به آمریکا گریخت و پنج سال بعد در سال 1943 تابعیت آمریکا را پذیرفت. کسینجر وزیر امور خارجه دولت نیکسون بود و در سال 1972 برای پایان دادن به جنگ بی‌حاصل ویتنام جایزه صلح نوبل دریافت کرد. کسینجر را یکی از بزرگترین استراتژیست‌های تاریخ آمریکا می‌دانند.

*بین‌الملل / 1199*
پایان/
  
نام:
ایمیل:
* نظر: