اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 15 February 2020
وزیر نیرو در آیین افتتاح سد سرنی میناب عنوان کرد:
وزير نيرو با اشاره به بهره‌برداري 4 پروژه در هرمزگان در چارچوب هفدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: وزارت نيرو در اين استان علاوه بر پروژه‌هايي كه امروز به ثمر رسيده‌اند، 144 پروژه آب، برق و فاضلاب را با سرمايه‌گذاري پيش‌بيني شده افزون بر 6200 ميليارد تومان در دست اجرا دارد.

اجرای 144 پروژه آب، برق و فاضلاب در هرمزگان

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردكانيان  روز (شنبه) در آيين بهره‌برداري از سد مخزني «سرني» در استان هرمزگان در چارچوب هفدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران، پيشرفت فيزيكي اين پروژه‌ها را به‌طور متوسط 56 درصد اعلام و اظهار كرد: اميد است علاوه بر مبالغ هزينه شده، نياز اين پروژه‌ها تا سقف پيش‌بيني شده تامين شود و اين پروژه‌ها هم در اين استان مرزي كه يكي از قطب‌هاي اقتصادي كشور است به ثمر برسد و علاوه بر هموطنان ما در استان كه حق بزرگي در مرزباني و مرزداري بر گردن ما دارند، صنايع و عرصه‌هاي توليدي در بخش‌هاي مختلف هم از اين دو محصول راهبردي آب و انرژي به نحو مناسبي استفاده كنند.

وي اضافه كرد: با طرح‌هايي كه امروز در استان هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسد از مجموع 227 طرح بزرگي كه در نيمه سال وعده كرديم، 157 پروژه را به افتتاح رسانده‌ايم که وارد مدار بهره‌برداري شده‌اند.

اردكانيان گفت: مابقي پروژه‌ها هم تا پايان امسال در 10 استان كشور از جمله مجددا در استان هرمزگان با سرمايه‌گذاري افزون بر 10 هزار ميليارد تومان بهره‌برداري مي‌شود و كارنامه پويش با سرمايه‌گذاري 33 هزار ميليارد تومان در 31 استان كشور با موفقيت به نتيجه خواهد رسيد و با پشتكار، تلاش و فعاليت بيشتر سال جديد را آغاز خواهيم كرد.

 افزايش 50 درصدي ظرفيت توليد برق هرمزگان

وزیر نیرو با اشاره به اقدام‌هاي انجام شده در حوزه تامين آب شرب سالم استان هرمزگان گفت: در بخش برق هم در آينده نزديك شاهد افتتاح طرح‌هاي بزرگي با سرمايه‌گذاري بيش از 2 هزار ميليارد تومان در اين استان خواهيم بود كه موجب خواهد شد تا سال 1400 حدود 50 درصد ظرفيت نصب شده توليد برق در استان افزايش يابد.

اردكانيان افزود: اميد است هر چه سريعتر تمهيدات اجرايي احداث نيروگاه 1400 مگاواتي «سيريك» هم با تامين منابع وام دولتي فدراسيون روسيه آغاز شود و اطمینان خاطر داشته باشيم كه در حوزه انرژي، استان هرمزگان جزو آماده‌ترين‌ها براي طرح‌هاي توليدي و فعاليت‌هاي انرژي‌بر است.

وي با اشاره به اشتغال‌زايي 350 نفر در طول احداث سد مخزني سرني و به ميزان دو برابر اين رقم، اشتغال غيرمستقيم گفت: 550 نفر در كارگاه مشغول فعاليت بوده که عمده اينها از نيروهاي بومي منطقه بودند. اميد است ديگر طرح‌هاي استان روي ريل اجرا قرار گيرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: