اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
فرمانده نیروی زمینی ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیاز مردم روستا‌های سیل زده چابهار، مواد غذایی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است.

مواد غذایی و بازگشایی راه‌ها نیاز اصلی سیل زدگان است

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل زده روستایی نوبندیان، پلان و نگور شهرستان چابهار اظهار داشت: برابر اوامر فرمانده معظم کل قوا از همان روز نخست سیل در بخش‌هایی از استان سیسان و بلوچستان تیپ‌های ۱۸۸، ۲۸۸، ۳۸۸، گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز پرتوان و با قدرت در منطقه سیل‌زده حضور پیدا کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه‌های سیار را در منطقه مستقر کردیم، گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، در حال حاضر نیاز مردم مواد غذایی است و با استقرار آشپزخانه سیار روزانه هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در روستا‌های حادثه دیده پخش می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین کار‌های یگان‌های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با خودرو‌های تاکتیکی، نفربر‌های آبی و خاکی و بالگرد‌های هوانیروز در حال انجام است.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر حضور نفربر‌های دوزیست آبی خاکی نزاجا در منطقه سیل زده گفت: با توجه به شرایط آب گرفتگی و سخت گذر بودن معابر روستایی، نفربر‌های آبی خاکی نیروی زمینی ارتش علاوه بر امداد و نجات مردم گرفتار و سیل زده، بخش وسیعی از کمک‌های مردمی و ارتش را به روستا‌های بخش نوبندان و پلان ارسال کردند.

وی تاکید کرد: به واسطه تخریب برخی از جاده‌ها و مسیر‌های روستایی، بهترین وسیله برای امداد و نجات و کمک رسانی بالگرد‌های هوانیروز است که روزانه با ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم منطقه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امکان راه اندازی پل‌های هجومی و بیلی در منطقه نیست، خاطرنشان کرد: تجهیزات راه سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از همان روز اول در منطقه حضور یافتند و امروز که از نزدیک در کنار آن‌ها بودم در حال بازگشایی راه‌ها، معابر روستایی و احداث پل‌های لوله‌ای هستتد تا علاوه بر هدایت آب‌ها به زمین‌های بایر ارتباط مسدود شده روستایی را برقرار کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: