اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 16 December 2019
رئیس سازمان هواپیمایی کشور:
رئیس سازمان هواپیمایی کشور از ادامه ورود هواپیما به کشور خبر داد و گفت: روند ورود هواپیما به کشور توسط ۲ شرکت هواپیمایی در حال پیگیری است.

خرید هواپیما همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به این‌که در سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرده‌ایم هم با تحریم‌ها مقابله کنیم و هم اهداف توسعه‌ای صنعتی را اعمال کنیم، گفت: اصلاح ساختار سازمان از مواردی است که در دستور کار قرار دارد و ساختار سازمان باید منطبق با استانداردهای بین‌المللی باشد.

عابدزاده با بیان اینکه حوزه حمل و نقل هوایی وابستگی شدیدی به تکنولوژی دارد، اظهار کرد: ما در سازمان هواپیمایی کشوری نقش اساسی در توسعه حمل و نقل هوایی را داریم و مسئولیت تشکیل این بخش‌ها بر عهده ما است.

وی در ادامه بااشاره به افزایش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در این حوزه تاکنون ۱۶ شرکت داخلی مجوز طراحی ساخت قطعات هواپیما را از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند و همچنین همکاری با این شرکت‌ها کمک می‌کند تا بسیاری از نیازهای سازمان که به دلیل تحریم‌ها محدود شده‌اند را بتوانیم برطرف کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: متأسفانه در حوزه‌های مختلف هواپیمایی کارخانه‌های سازنده ما را از دسترسی به اطلاعات منع کرده‌اند، اما ما تونسته‌ایم برخی از قطعات و لوازم را این در حوزه تولید کنیم.

ما صدای خود را به گوش جهانیان رسانده‌ایم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با با اشاره به ارسال نامه به ایکائو، گفت:‌ با کمک وزارت امورخارجه فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است. برخی شرکت‌های خارجی که کشورشان ما را تحریم کرده بود نیز عنوان کردند که عدم همکاری‌ آن‌ها به دلیل مسائل سیاسی است. ما صدای خود را به جهانیان رسانده‌ایم اما کشورهای تحریم‌کننده با نفوذ خود باعث شده اند مراکزی مانند ایکائو نتوانند به خوبی از ما دفاع کنند.

عابدزاده درباره انجام قاچاق کالا از طریق منطقه آزاد فرودگاهی امام خمینی ، گفت: هیچ کالایی از طریق پرواز‌های داخلی و یا خارجی برای واردات کالا در سامانه ثبت نشده و در صورتی که این اقدامات انجام شود تمامی اطلاعات در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپاد‌ها پرنده‌های هدایت پذیر از دور را بر عهده دارد، گفت: سامانه‌ای در این سازمان راه اندازی شده و متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه درخواست مجوز فعالیت دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: سامانه پهپادی در اختیار مردم است تا کار‌هایی که نیاز دارند را در آن ثبت کنند و هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را در آن ثبت و فعالیت‌های پهپادی داشته باشد،اکنون درخواستی از سوی شرکت خود برای اخذ مجوز پست پهپادی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه با اشاره به ادامه سوخت‌رسانی به سایر کشورها، ادامه داد: سیاست هواپیمایی کشور این است که ارتباط خود را با دیگر کشورهای حفظ کند و نمی‌خواهیم به رابطه ما با دیگر کشورها خدشه وارد شود.

وی در مورد ورود بخش خصوصی به برنامه‌های سازمان هواپیمایی، گفت: ما راه را برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز گذاشته‌ایم و هرکسی که مایل است، می‌تواند وارد کار شود. این موضوع توسط کشورهای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود و باعث ایجاد و بالا رفتن کیفیت کار و بهره‌وری خواهد شد. قطعا در آینده شرکت‌هایی می‌توانند دوام بیاورند که مستقل بوده و می‌توانند روی پای خودشان بایستند.

قیمت‌های کنونی بلیط هواپیما قابل قبول است

وی در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی قیمت بلیت هواپیماها، عنوان کرد:‌ در شرایط کنونی تلاش بر این است تا فضای اقتصادی به سمتی برود که بیشترین توسعه را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. با توجه به اینکه نرخ بلیت هواپیما وابستگی به نرخ ارز دارد، می‌توان گفت قیمت‌های کنونی قابل قبول است. در سال جاری متوسط نرخ بلیت تهران – مشهد ۲۷۰ تا ۷۵۰ هزار تومان بود و این قیمت با توجه به مشکلات موجود، قیمت مناسبی است.

عابدزاده ادامه داد: بعد از آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها شرایط باثباتی به وجود آمد که باعث رونق صنعت حمل و نقل هوایی شد و شرکت‌های هواپیمایی مسیر روبه جلو توسعه را شروع کرده‌اند. توسعه‌ای که اکنون در تحولات تکنیکی داریم نیز به دلیل همین آزادسازی قیمت بلیت‌ها بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: