اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 09 December 2019
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خبرداد:
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در مورد افزایش سقف تسهیلات پرداختی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: سقف پرداخت این تسهیلات 3 میلیارد تومان بوده است که یک ماه پیش افزایش این رقم به 5 میلیارد تومان به تصویب رسید.

افزایش تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

به گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، رضا نقی‌پور اصل،مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در راستای پویش پاسخگویی در وزارت صمت، اظهار داشت:لزوم اجرای صندوق‌های حمایتی برای تحقق حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در کنار بانک‌ها برای اعطای ضمانت‌نامه‌ها و غیره پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط سیاستمداران کلان کشور کلید خورد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران صحا(صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک) به شرکت مادر تخصصی حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تغییر نام داد.

وی ضمن توجه به فناوری در تایید طرح‌ها،گفت: توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی، توانمندسازی و توسعه اقتصاد دانش‌محور و فناور محور، انباشت دانش و اشاعه آن به صنایع مرتبط و بومی‌سازی دانش در چارچوب اهداف این شرکت مادر تخصصی است.

نقیپور با اشاره به اینکه این تسهیلات هم اکنون تا سقف ۳ میلیارد تومان است، گفت: از ماه آینده رقم ۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون، ۱۷۳۳ طرح از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تسهیلات دریافت کرده است، گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی از طریق خدمات این صندوق ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه صنایع نوپا و کوچک با اولویت صنایع دانش بنیان از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۰۳ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال صادر و ۴۴ فقره نیز تسهیلات به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال ارائه شده است که تعداد صدور ضمانت‌نامه ۹۸ درصد رشد و اختصاص تسهیلات نیز ۱۷ درصد رشد داشته است.

نقیپور با اشاره به این که میزان اختصاص تسهیلات تا پایان سال به ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت گفت: ضمانت‌نامه‌ها در نیم روز صادر و تسهیلات نیز ۴۵ روزه پرداخت می‌شود.

وی سود تسهیلات را ۹ تا ۱۰ درصد دانست و ادامه داد: به منظور تشویق برخی شرکت‌ها کاهش یک درصدی سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته سرمایه فعلی این صندوق را ۱۳۵ میلیارد تومان دانست و افزود: نیاز این صندوق برای تحقق اهداف مشخص شده ۶۰۰ میلیارد تومان است که تا امروز عملیاتی نشده است که در این راستا تلاش شده با ایجاد دو خط اعتباری کسری بودجه جبران شود که این خطوط اعتباری شامل ۱۰۰۰ میلیارد ریالی با صندوق نوآوری و شکوفایی و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز با معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نقی‌پور اصل با اشاره به ارائه برنامه جامع استراتژیکی با همکاری اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران با لحاظ کردن تمرکززدایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود:در راستای تمرکز‌زدایی تا آخر سال ۱۰ نمایندگی را در استان‌های مختلف کشور ایجاد خواهیم کرد و به شرکت‌های فناور و پیشرفته در استان‌های کمتر برخوردار و مناطق محروم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

 

خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: