اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 05 December 2019
مدیرکل برنامه ملی رودخانه گنگ هند خواستار شد:
مدیرکل برنامه ملی رودخانه گنگ هند مسئله آب را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: این یک نیاز مشترک است که به پایداری آب برسیم و مسائلی از جمله آلودگی آب و دسترسی به آب شیرین را حل کنیم.

رسیدن به پایداری منابع آب یک نیاز مشترک منطقه‌ای است

به گزارش عصرپرس، دی‌پی ماتوریا در حاشیه دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با بیان این مطلب افزود: همه این مسائل باعث می‌شود که نیاز باشد از همکاری‌های منطقه‌ای برای حل این مشکل استفاده کنیم و با تجمیع دانش خود و تلاش منطقه‌ای در چنین جلساتی، انگیزه منطقه‌ای ایجاد کنیم تا بتوانیم مشکلات آبی را حل کنیم.

 مدیرکل برنامه ملی رودخانه گنگ هند با بیان اینکه ایران در منطقه بسیار مهمی قرار گرفته است، تصریح کرد: مجموعه‌ای همانند مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که از سال 2002 شروع به کار کرده و ظرفیت‌های بزرگی را دارد، توانایی این را دارد که چارچوب بسیار مهمی را فراهم کند تا بتوانیم مسائل مرتبط با آب را به عنوان یکی از چالش‌های مهم منطقه‌ حل کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،به گفته ماتوریا، ایران می‌تواند دانش و تکنولوژی آبی خود را در کشورهایی مثل هند، بنگلادش و سری‌لانکا در منطقه ما توسعه دهد تا بتوانیم از ظرفیت‌های این کشور برای حل مسائل موجود در این بخش استفاده کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: