اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
با حضور معصومه ابتکار
همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت بانوان ایرانی (سبا) همایش پیاده‌روی عمومی زنان با حضور معصومه ابتکار معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری در پارک لاله تهران برگزارشد.

همایش پیاده‌روی عمومی زنان در پارک لاله تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، صبح امروز(شنبه) به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی (سبا) و به منظور فرهنگ سازی واهمیت بخشی به سلامت زنان کشور دومین پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش در هفته سبا با حضور معصومه ابتکار معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری و تورج فرهادی زاد شهردار منطقه ۶، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زهرا بهروز آذر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و اقشار مختلف بانوان در بوستان لاله برگزار شد.

معصومه ابتکار در این مراسم با اشاره به اینکه هر چقدر از سنین ابتدایی به سمت آموزش سواد حرکتی گام برداریم، می‌توانیم سبک زندگی بهتری را برای افراد جامعه تعریف کنیم. گفت:از ابتدای دولت دوازدهم با تاکیدات ریاست جمهوری که در بحث ارتقاء و بهبود وضعیت زنان داشتند به مسئله آموزش تربیت بدنی که به دلایلی در سالهای قبل از آموزش ابتدایی حذف شده بود وارد شدیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: زنگ ورزش و تربیت بدنی به دلایلی در سال‌های قبل از مقطع ابتدایی حذف شده بود با توجه به تأکید دولت تدبیر و امید و بهبود و ارتقاء وضعیت روحی و جسمی بانوان، درس تربیت بدنی و آموزش هزاران معلم به مقطع ابتدایی بازگشت.

در جامعه‌ای که به حجاب اعتقادداریم باید فضاهای ورزشی مناسب برای زنان توسعه یابد

ابتکار با تأکید بر مناسب‌سازی مدارس کشور برای دختران و ورزش و نشاط آنان، گفت: مناسب‌سازی فضای مدارس به منظور بهره‌مندی دختران از آفتاب مؤثر است و در این زمینه همچنین 8 پارک ویژه بانوان در تهران ایجاد شده است و در این خصوص مسأله تفکیک زن و مرد مطرح نیست، بلکه چنین پارک‌هایی برای این است در جامعه‌ای که به مسئله حجاب و رعایت شئونات دینی اعتقادی داریم، فضای مناسبی برای بانوان فراهم شود تا بتوانند از آفتاب بیشتری استفاده کنند و این موضوع در رفع پوکی استخوان و نشاط دختران و بانوان بسیار مؤثر است.

وی تاکید کرد: این موضوع برای ما بسیار مسئله مهمی است. برای نشاط دختران و زنان و نشاط روحی و روانی که با ورزش و تحرکات بدنی حاصل می شود و برای جامعه بسیار مهم است که در این زمینه سرمایه گذاری و حرکت کند، لذا از همه شهرداریها دعوت می کنم تا در این زمینه پیشگام شوند و ما نیز در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

شهرداریها فضاهای اختصاصی ورزش برای زنان را توسعه دهند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: شهرداریها تلاش کنند تا فضاهای اختصاصی ورزش برای زنان را توسعه دهند.

وی ادامه داد: زمانی که توسعه فضاهای ورزشی رخ می‌دهد نباید سهم زنان فراموش شود. در حال حاضر بخش خصوصی توانمند می‌تواند فضاهای ورزشی را در اختیار بگیرد اما نباید سهم زنان فراموش شود. اگر ما ورزشگاه، استخر یا سالن ورزشی در شهر یا منطقه‌ای داریم باید نیمی از وقت آن در اختیار زنان قرار گیرد.

باید شاهد برابری دسترسی زنان به فضاهای ورزشی باشیم

ابتکار تاکید کرد: در دسترسی به فضاهای ورزشی باید شاهد حق برابر زنان باشیم چرا که زنان حق دارند از فضاهای ورزشی استفاده و ورزش کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه آگاهی‌های عمومی در موضوع سلامت روح و جسم، ابزار مؤثری است که افراد در برابر آسیب‌ها مصونیت پیدا می‌کنند، گفت: امروز محافظت از جوانان و آحاد مردم به واسطه آموزش، دانش و آگاهی ایجاد می‌شود.

ابتکار اضافه کرد: آموزش سواد حرکتی از دوره کودکی لازم است و مراقبت در برابر آسیب‌ها در همه سنین اهمیت دارد. فرد باید ویژگی‌های جسمی و روحی خود را به خوبی بشناسد، تا بتواند در برابر آسیب‌ها به خوبی از آن مراقبت کند و سلامت روان در گرو شناخت صحیح از ویژگی‌های روحی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین توجه به ورزش‌های ذهنی را در مقابل زوال عقل مؤثر توصیف کرد و گفت: عبادت را می‌توان به عنوان بخشی از ورزش روح دانست و نیکوکاری و بخشندگی روح انسان را قوی‌تر کرده و به تبع آن جسم و روح سالم‌تر و بهتر عمل می‌کند.

به گزارش عصرپرس، پویش هفته ملی «سلامت بانوان ایران» همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

امسال  به خاطر تقارن برنامه‌های این هفته با ایام اربعین از 10 لغایت 16 آبان ماه1398 برگزار خواهد شد.

امسال نیز با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت، موضوع فعالیت فیزیکی به عنوان محور اصلی پویش فوق انتخاب شده است.


خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: