اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 31 October 2019
وزیر نیرو تاکید کرد:
وزیر نیرو با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بازار بزرگ این بخش، گفت: در رابطه با اوراسیا توجه و تمرکز ما بر روی ۸۶۲ قلم کالای تخصصی که از معافیت تعرفه‌ای برخوردار هستند می‌باشد که بخش خصوصی،تولیدکنندگان و تجار می‌توانند راحت‌تر در این بازار۱۹۰ میلیون نفری کشورهای عضو حضور یافته و طبیعتا تولید کنندگان تجهیزات برق نیز با رعایت کیفیت از این بازار بی‌بهره نخواهند ماند.

حضور تولیدکنندگان تجهیزات برقی در بازار بزرگ اوراسیا

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرودر حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۳ کشور از جمله روسیه،  چین، آلمان در نمایشگاه حضور دارند و ما شاهد رونق و رشد این صنعت زیربنایی هستیم و دست اندرکاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعال در بازارهای منطقه دارند.

اردکانیان در ادامه با تاکید بر این که برق عامل مهمیدر همکاری بین کشورهای منطقه  است، اظهار کرد: در حال ساخت یک نیروگاه ۵۲۶ مگاباتی در سوریه هستیم. همچنین در زمینه بازسازی تجهیزات صنعت برق این کشور کار می‌کنیم و در فکر وصل کردن برق از سوریه به عراق هستیم که راهی است که باعث یکی شدن کشورهای منطقه می‌شود.

اردکانیان در ادامه تاکید کرد: از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار منطقه که پیش شرط صلح پایدار است استفاده می‌کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به این‌سوال که با توجه به اینکه بودجه سال آینده متکی به نفت نخواهد بود آیا دولت تصمیمی بر توسعه برق دارد یا خیر؟ ادامه داد: ماعمدتا متکی به منابع داخلی هستیم و بخش عمده ای حدود ۲۳ هزار میلیارد تومانی گردش صنعت برق متکی بر این منابع است و صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی در بازار های منطقه از این حیث مشکلی با صنعت برق به طور عمده نداریم چراکه مانند روال گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بازار بزرگ این بخش، گفت: در رابطه با اوراسیا توجه و تمرکز ما بر روی ۸۶۲ قلم کالای تخصصی که از معافیت تعرفه ای برخوردار است.

اردکانیان اظهار کرد: بخش خصوصی،تولید کنندگان و تجار می‌توانند راحت‌تر در این بازار۱۹۰ میلیون نفری کشورهای عضو حضور یافته و طبیعتا تولید کنندگان تجهیزات برق نیز با رعایت کیفیت از این بازار بی بهره نخواهند ماند.

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: