اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ‌سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی در بنادر جهان، اظهار داشت: غیر از مورد عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های حامل کالای اساسی در برزیل که مشکلشان رفع شد،‌ دیگر با چنین مشکلی مواجه نشدیم.

مشکلی در سوخت‌‌گیری‌ کشتی‌ها در بنادر دنیا نداریمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی درباره نوسازی شناورهای سنتی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار فروند شناور سنتی داریم، اظهار داشت: در مصوبه دولت برمبنای بند ۱۸ قانون اجازه واردات کالاها توسط ملوانان (کالاهای ملوانی) بندی داریم که طرح نوسازی ناوگان سنتی هم در آن مطرح شده است.

وی ادامه داد: حدود هفت ‌سازمان نظیر وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و غیره در قالب این بندر موظف هستند که مدل یا طرحی را بابت نوسازی به دولت پیشنهاد دهند، حال ‌هر کدام از این بخش‌ها ملاحظاتی دارند و سازمان بنادر و دریانوردی هم دبیرخانه این کارگروه است و جلساتی در این باره برگزار شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طرح اولیه ارائه شده است و حتی مدل شناورهای جایگزین هم مشخص شده است؛ ‌پیشنهادات در آستانه ارائه به دولت است که در صورت تصویب دولت، مبنای نوسازی شناورهای سنتی کشور قرار می‌گیرد.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که در کدام یک از یاردهای شمال و جنوب کشور نوسازی شناورهای سنتی انجام می‌شود؟ بیان کرد:‌ یکی از موضوعات این مصوبه، ظرفیت ساخت داخل است و حتما باید طرح طوری تهیه شود که در ظرفیت ساخت شناورسازهای ما در بنادر شمالی و جنوبی کشور بگنجد.

وی با تأکید بر اینکه به تفکیک ساخت نوع شناور‌ در یاردهای شمال و جنوب کشور توجه می‌شود، افزود: ‌این طرح باید در قالب تخصص یاردهای شمال و جنوب کشور، به ‌آنها ارائه شود‌.

سوانح دریایی در ۶ ماه اخیر کمتر از مدت مشابه سال‌های قبل

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره بروز برخی سوانح دریایی اظهار داشت: آمار رسمی درباره سوانح دریایی کشور نشان می‌دهد در‌ ۶ ماه اخیر میزان سوانح کمتر از مدت مشابه سال‌های قبل بوده است‌.

مشکلی در سوخت‌‌گیری‌ کشتی‌هایمان در بنادر دنیا نداریم

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی درباره ‌سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی در بنادر جهان، اظهار داشت: غیر از مورد عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های حامل کالای اساسی در برزیل که مشکلشان رفع شد،‌ دیگر با چنین مشکلی مواجه نشدیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: