اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
سخنگوی دولت
سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می شود خودداری کنند و در عین حال گفت: باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.

ساحت پاک رسانه را باید از «تروریست‌های آبرو» جدا کرد

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات وزیران در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ارتباط عناصر داخلی با «روح الله زم» سرشبکه رسانه ضدانقلاب آمد نیوز گفت: اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود بلکه ساحت پاک رسانه را باید از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آنهایی که در رسانه کار می‌کنند و پای قلم خویش می ایستند و بر اساس اعتقاداتشان می نویسند حتی اگر مخالف ما هم باشند برای آنها احترام قائل هستیم. ولی کسی که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کند و با دروغ، آبروی افراد  را میبرد، رسانه نیست.

 وی گفت: کاری به آموزش های تروریستی و نحوه درست کردن کوکتل مولوتوف ندارم بلکه جایی که اساس و پایه را بر افشاگری دروغ و بازی با آبروی مردم گذاشته بود،  اقدام وی بزرگترین خیانت به اصل رسانه و کلماتی چون دموکراسی، آزادی و مبارزه بود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اساساً این موضوع را در چارچوب رسانه و از موضع یک شبکه اجتماعی منتقد و آزاد نمی دانم. اعتقاد خودم و دولت این است که به مخالفان احترام قائل شویم اما آمدنیوز را نباید در این ردیف قرار داد. آمدنیوز جریانی بود که به همراه سرویس های اطلاعاتی، افراد خوش‌نام و اتکای روانی جامعه را تخریب می‌کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: این کانال در چارچوب عملیات روانی و برای فروپاشی ذهنی جامعه فعالیت می کرد و از این جهت (بازداشت سرشبکه) تمام کسانی که به آزادی و شرافت قلم باور دارند، خوشحال هستند

ربیعی افزود: درباره احتمال ارتباط داخلی با آمدنیوز هم گفت:  ۲ تا سه روز پیش، یکی از سایت ها افرادی که فاضل و معتقد به ایران هستند را به عنوان به این شبکه مرتبط دانست. باید از قضاوت های تند صرف نظر کرد و اجازه دهیم دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه با همان صداقتی که کار را دنبال کردند، موضوع را دنبال می کنند.

سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می شود خودداری کنند و در عین حال گفت: از اینکه اصحاب رسانه ساحت شان پاک شد قطعاً همه خوشحال هستند و ما هم حمایت می کنیم و تبریک می گوییم

ربیعی همچنین درخصوص آخرین مصوبات امروز هیات دولت خواست، اظهار داشت: در جلسه امروز دو مصوبه  بررسی شد.  یکی از مصوبات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی بود که بر اساس آن تا ۲ هزار هکتار به محدوده آن اضافه شد. البته تا ۲ هزار هکتار است منتها درباره چگونگی این محدوده مجددا در شورای عالی مناطق آزاد بحث صورت خواهد گرفت. ولی به گسترش منطقه کمک می‌کند و تبادلات تجاری بیشتری در این منطقه صورت خواهد گرفت و رونق بیشتری نیز برای بخش انزلی ما خواهد داشت.

وی افزود: موضوع دیگر بحث حمایت از کسب و کارها بود و برداشتن موانع کسب و کارها و همین‌طور در این راستا ارتقای رتبه ایران در بحث کارآفرینی و کسب و کار که این موضوع در دولت در دستورهای مختلف مورد بحث و بررسی است.

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از لوایحی که امروز بررسی شد، در جهت بهبود فضای کسب و کارها بود. لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانونی برخی مواد قانون تجارت که بر این اساس حقوق سهامداران خرد بیشتر تضمین می‌شود حاکمیت شرکتی بیشتر گسترش پیدا می‌کند.

 ربیعی اظهار داشت: به اعتقاد همکاران من در هیات وزیران سطح سرمایه‌گذاری خرد در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی هم که می‌خواهد به ایران بیایند و در اینگونه موارد یا سهام بخرند و یا سرمایه‌گذاری کنند تضامین بیشتر قانونی نسبت به سرمایه‌گذاری را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که شاخص‌های ما در بهبود فضای کسب و کار خوشبختانه بهبود پیدا کرده است، گفت: تحریم موجب شده که ما ناچار شویم صادرات و واردات‌مان را بیشتر کنترل کنیم و ناچار شدیم قیمت گذاری صورت بگیرد که برخلاف اقتصادهای آزاد که نیازی به این مساله ندارند ولی هر کشوری در شرایط تحریم نیاز دارد که قیمت‌ها و واردات و صادرات را کنترل کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: