اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 19 December 2016
برای نخستین بار در خاورمیانه صورت می‌گیرد؛
پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان افتتاح می‌شود

سرویس اقتصادی عصرپرس: مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص طرح تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، گفت: با توجه به توسعه مدیریت مصرف آب و اهمیت بازچرخش آن و با هدف تامین آب بخش صنعت و فضای سبز شهری از طریق بازچرخش آب از فاضلاب‌های صنعتی و شهری، طرح مذکور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا وی افزود: با پیگیری‌های و معاونت علمی و فناوری و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا که از آن به عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» یاد می‌شود، برای اولین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی برای تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان از فاضلاب شاهین‌شهر اجرایی شد و نتایج موفقیت آمیزی داشت.

به گفته قانعی، این طرح با عنوان طرح ساخت و راه‌اندازی واحد پایلوت سیستم تصفیه فاضلاب (سیستم تصفیه هوازی با لجن گرانولی برای حذف همزمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر از فاضلاب‌های شهری نام دارد و توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه زیست فناوری انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تجاری‌سازی این فرآیند نوین تصفیه باعث تحول شایسته در صنعت آب و فاضلاب کشور شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به ایجاد دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب (راکتور با زیست توده گرانولی)، گفت: این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری در 300 متر مکعب و به صورت پایلوت در تصفیه‌خانه شاهین شهر اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.

قانعی تصریح کرد: با انجام طرح پایلوت به ظرفیت 300 متر مکعب در روز، هم‌اکنون دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب که در سال 2012 در هلند تجاری‌سازی شده و تاکنون احداث این سیستم در انحصار یک شرکت هلندی بود، در ایران ایجاد شد و در روزهای آینده با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می‌شود.

 

 پایان پیام/

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد ابراهیم گل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
از این نبوغ خلاقانه متخصصین کشور عزیزمان تقدیر و تشکر مینمایم.
بنده کارشناس ارشد رشته تکثیر و پرورش آبزیان با بیش از 15 سال تجربه عملی در بخش پرورش آبزیان سردابی و گرمابی در کشور هستم و با توجه به مطالعه خلاصه اهداف این طرح میخواستم ببینم چه فاکتورهایی در احیاء آب در گردش اصلاح میگردد و آیا این امکان وجود دارد که این تصفیه همزمان با وجود موجود زنده در سیستم و بدون وجود مشکل صورت پذیرد .
از مهمترین موارد محدود کننده در واحدهای آبزی پروری آمونیاک بعنوان یکی از دفعیات آبزیان میباشد که مانع از تراکم پذیری و تولید با کیفیت میگردد.
نام:
ایمیل:
* نظر: