اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 29 September 2019
رئیس هیئت عامل ایمیدرو
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بزرگ به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

اختصاص سودِ ۱۶ هزار میلیارد تومانی به توسعه بخش معدن

به گزارش عصرپرس از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، ایمیدرو و بنگاه‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی از محل افزایش سرمایه این شرکت ها، می‌توانند ظرفیت توسعه این بخش را فراهم کنند.

وی افزود: امسال، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها را تقسیم نکردیم تا آن را در قالب طرح‌های توسعه‌ای صرف توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کنیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان طی شش ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه خصوصی جذب کرده است، گفت: ایمیدرو حدود ۳.۹ میلیارد دلار طرح (۳۳ مورد) تا پایان امسال افتتاح می‌کند که در حال حاضر بیش از ۶۵۰ میلیون دلار طرح آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: طرح‌های قابل افتتاح امسال در بخش فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی، الکترود گرافیتی و زیرساختی است.

غریب پور با اشاره به برنامه ایمیدرو برای توسعه اکتشافات معدنی کشور با مشارکت جمعی بخش‌های دولتی و خصوصی، اظهار داشت: ایمیدرو درصدد است با همکاری سازمان‌های ذیربط شامل سازمان فضایی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه‌ها و نیز کنسرسیوم شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی، گام‌های جدید در حوزه اکتشاف بردارد.

وی ادامه داد: وظیفه کنسرسیوم مذکور، اکتشاف معادن است و با در اختیار گرفتن منابع شرکت‌های بزرگ، ظرفیت اکتشاف کشور را بالا می‌برد. میزان سرمایه این کنسرسیوم نیز با توجه به دریافت پهنه‌های جدید، افزایش می‌یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: