اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 24 September 2019
رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی
محمودی اصل زاده در خصوص کسب و کار نوین اظهار کرد: صنعت تامین کنندگان تجهیزات و مواد در حوزه انرژی از توان بالایی برخوردارند اما به دلیل عدم اطلاعات کافی مصرف کنندگان نسبت به توان داخل این توانمندی ها ناشناخته باقی می ماند لذا برای تسریع در ارتباط بیشتر و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف، شبکه اطلاع رسانی به این منظور طراحی کردیم تا این حلقه مفقوده در این زنجیره از بین برود.

طراحی شبکه اطلاع رسانی در جهت شناخت توان داخلی از تولید تا مصرف

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علی محمودی اصل زاده رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران Opex در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به گروهی از متخصصان حوزه کسب و کار در نفت و انرژی با ایجاد یک سامانه تعامل میان مصرف کننده و تامین کننده قطعات و تجهیزات و ملزومات، شبکه حرفه ای جابجایی کالاهای صنعت نفت را برقرار کردند،گفت: یکی از خلا های جدی در بازار کار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نبود یک حلقه مناسب ارتباطی تامین کالا بین متقاضیان و تولید کنندگان بوده است که اینک با ایجاد یک شبکه جدید تحت عنوان پتروکالا این امکان برای اولین بار در کشور برقرارشده است.

محمودی اصل زاده در خصوص این کسب و کار نوین اظهار کرد: صنعت تامین کنندگان تجهیزات و مواد در حوزه انرژی از توان بالایی برخوردارند اما به دلیل عدم اطلاعات کافی مصرف کنندگان نسبت به توان داخل این توانمندی ها ناشناخته باقی می ماند لذا برای تسریع در ارتباط بیشتر و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف، شبکه اطلاع رسانی به این منظور طراحی کردیم تا این حلقه مفقوده در این زنجیره از بین برود.

رئیس کمیسیون opex ادامه داد:با برقرار کردن این امکان ارتباطی تاکنون 1500 عضو را به ثبت رسانده ایم و تعاملاتی که تا این تاریخ تحت این قالب انجام شده کاملا مثبت ارزیابی شده است.

این فعال صنعت نفت و گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه 370 تولیدکننده در اتحادیه اوپکس وجود دارد اما هنوز به خوبی معرفی نشده اند، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که از طریق پتروکالا خدماتی که امروز شرکت در دبی و سایر مناطق می گیرند از طریق داخل انجام دهیم و به نوعی عرضه و تقاضا انجام خواهد داد.

محمودی گفت: اعضا و تامین کنندگان خدمات و تجهیزات به راحتی می توانند اطلاعات خود را از صفر تا 100 در این سامانه وارد کنند. همچنین مصرف کنندگانی که نیازمند چنین امکاناتی هستند با مراجعه به سامانه و از طریق ارتباط با پتروکالا می توانند از این نوع خدمات بهره مند شده و نیازهای خود را برطرف کنند که این موضوع خود تکمیل کننده زنجیره تولید است.

به گفته وی این خدمات در حال حاضر برای بخش های داخلی کشور است و در این سامانه اطلاعات فارسی است زیرا در صورت انگلیسی بودن اطلاعات با توجه به موضوع تحریم های بین المللی فعلا این اطلاعات در شبکه ارتباطی پتروکالا به صورت فارسی است.

وی خدمات این مجموعه  را صرفا به عنوان مرجع اطلاع رسانی در همه زمینه ها بویژه در بخش های قیمت گذاری نیز تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: تا چه زمانی قرار است قیمت محصولات داخلی ما را مراجع بین المللی تعیین کنند. صنعت انرژی ایران همواره شاهد قیمت گذاری محصولات تولیدی ایران مانند قیر، پلیمرها و گازوئیل است که توسط ICIS و دیگر مراجع قیمت گذاری خارجی تعیین می شود. حتی در این خصوص شرکت های پتروشیمی برای اطلاع از این قیمت ها مبالغی بین 2 تا 5 میلیارد تومان هزینه می کنند اما با تبدیل شدن سامانه فوق الذکر به عنوان مرجع قیمت گذاری در داخل بخشی از این گونه هزینه ها کاهش خواهد یافت.

محمودی در زمینه بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی و مصرف دارند گفت: با انجام واحد های بازدید شده توانستیم این واحدها را به صورت یک وندور به پتروشیمی ها ارائه دهیم. با توجه به بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی صورت گرفته در مواردی پتروکالا می تواند در زمینه کیفیت و پایبندی به آن تضمین هم ارائه دهد.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: