اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 01 September 2019
در مراسمي كه با حضور معاون هماهنگي انتقال توانير كه در شهرك صنعتي پرند برگزار شده بود، دستاوردهاي فني و تخصصي ايران در زمينه ساخت و تعميرات انواع ترانسفورماتورهاي توزيع وقدرت به نمايش درآمد.

ايران رتبه اول ساخت و بازسازي ترانسفورماتورهاي قدرت و توزيع برق در منطقهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی توانیر، دراين مراسم كه به منظور رونمايي از دويستمين ترانس بازسازي شده در يكي از شركت هاي زيرمجموعه سنديكاي برق برگزار شده بود مهندس سيد زمان حسيني معاون هماهنگي انتقال توانير از توان بالاي شركت هاي فني و مهندسي ايران جهت حضور در بازارهاي صادراتي سخن گفت و از حمايت توانير از شركت هاي خدمات فني و مهندسي خبرداد.

در اين مراسم آرش آقايي فر عضو سنديكاي برق نيز از دستيابي ايران به فناوري توليد و بازسازي انواع ترانسفورماتورهاي توزيع و قدرت  برق خبرداد و گفت: هم اكنون متخصصان ايراني در دو زمينه ساخت و تعميرات ترانسفورماتورها حرف اول را در خاورميانه مي زنند.

آقايي فر با بيان اين كه در زمينه ساخت و بازسازي انواع ترانسفورماتورهاي شبكه برق فاصله اي با رقباي بين المللي خود نداريم، تصريح كرد: اكنون مي توان به جرئت اعلام كرد كه جزو كشورهاي رده اول در زمينه فناوري هاي مرتبط با ترانسفورماتورهاي قدرت در دنيا هستيم .

وي همچنين با اشاره به اين كه متخصصان ايراني به فناوري تعميرات ترانسفورماتورهاي هايتك شبكه برق دست يافته اند، خاطرنشان كرد: ديگر زمان حضور متخصصان خارجي براي انجام تعميرات ترانس هاي برق در ايران گذشته است وجوانان ايراني توانسته اند حتي در برخي موارد از رقباي خارجي خود نيز در منطقه پيشي بگيرند.

وي گفت: خوشبختانه قطعه سازان  درصنعت ترانسفورماتورهم توانسته اند در اين خصوص به خودكفايي برسند، اظهارداشت: اكنون در منطقه خاورميانه در رده نخست قرار داريم.

آقايي فر هزينه پايين تعميرات انواع ترانس و الكتروموتورهاي صنعتي را از جمله نقاط قوت صنعت ترانس ايران برشمرد و گفت: در حال حاضر تعميرات ترانس در ايران با  يك سوم  هزينه نسبت به ساير رقباي منطقه اي انجام مي شود .

وي ارائه گارانتي(تضمين و  استفاده از قطعات با كيفيت در تعمير ترانس هاي برق را نيز به عنوان ديگر نقطه قوت شركت هاي داخلي برشمرد و تاكيد كرد: همه اين موارد باعث شده تا ايران از پتانسيل خوبي براي تبديل شدن به هاب تعميرات ترانسفورماتور و انواع الكتروموتورها در منطقه  خاورميانه برخوردار باشد.

اين عضو سنديكاي صنعت برق همچنين با اشاره به اين كه هم اكنون در حدود 10 شركت معتبر در زمينه تعميرات ترانس در داخل كشور فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: نقطه ضعف اين صنعت نداشتن تجربه كافي در زمينه بازاريابي بين المللي و مشكلات گمركي وبانكي است كه با رفع اين مشكلات مي توان با گرفتن سفارش تعميرات ترانس از كشورهاي ديگر، نسبت به ارز آوري بدون فروش مواد خام يا محصول براي كشور اقدام كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: