اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 01 September 2019
در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:
بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی بیش از یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون تراکنش توسط خودپرداز‌های بانک‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

ثبت ۱.۴ میلیارد تراکنش در خودپرداز‌ها در ۳ ماهبه‌ گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از بانک مرکزی، اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تعداد تراکنش ابزارهای پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان خرداد ۹۸ اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال در بخشهای خودپرداز و پایانه شعبه در دو قسمت استان تهران و سایر استانها منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تراکنش در شبکه خودپردازهای سیستم بانکی تا پایان سه ماهه اول امسال انجام شده است؛ همچنین در این گزارش اعلام شده که در حدود ۷۶ میلیون و ۳۴۵ هزار تراکنش از طریق پایانه های شعب (کارتخوانهای شعبه) شبکه بانکی در مدت مشابه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، گزارش اعلامی برخی بانکها از جمله انصار، ایران زمین، پارسیان، توسعه صادرات و تجارت در خصوص تعداد تراکنش ابزارهای پرداخت به روز نبوده و متعلق به سالهای گذشته بوده و همچنین گزارش ابزارهای پرداخت موسسه اعتباری ملل و قرض الحسنه رسالت نیز اعلام نشده است.

خودپرداز/ بانکهای ملی، رفاه و صادرات صاحب بیشترین تعداد تراکنش دستگاه خودپرداز

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد امسال بالغ بر ۵۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه اندازی و فعالیت داشته است که شهروندان با استفاده از خودپردازها در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تراکنش انجام دادند؛ بانک ملی ایران با تعداد ۷ هزار و ۹۴۵ دستگاه خودپرداز بیشترین میزان دستگاه عابر بانک در میان بانکها و موسسات مالی و اعتباری کشور را به خود اختصاص داده است که در آمار اعلام شده در خصوص سهم از تعداد تراکنش نیز این بانک بالغ بر ۲۹۹ میلیون و ۳۵۷ هزار تراکنش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش بانکهای رفاه با ۱۳۰ میلیون تراکنش، صادرات با ۱۲۶ میلیون تراکنش و ملت با ۱۰۹ میلیون تراکنش بعد از بانک ملی در جایگاههای بیشترین تعداد تراکنش دستگاه خودپرداز قرار دارند.

استان تهران: آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص تعداد تراکنش خودپردازهای فعال در استان تهران حاکی از آن است که در پایتخت بالغ بر ۳۲۹ میلیون و ۱۷۱ هزار تراکنش توسط دستگاه خودپرداز شبکه بانکی انجام شده از این میان بیشترین سهم از خودپردازهای فعال متعلق به بانکهای پاسارگاد، ملی ایران و صادرات است.

سایر استانها: این گزارش نشان می دهد که در سایر استانهای ایران در حدود یک میلیارد و ۹۲ میلیون تراکنش با استفاده از دستگاه خودپرداز انجام شده که بیشترین فراوانی تراکنش خودپرداز در شهرستانها به بانکهای ملی ایران، رفاه و صادرات اختصاص دارد.

پایانه شعبه/ کسب بییشترین سهم از تراکنش پایانه های شعب توسط بانکهای ملی، صادرات و کشاورزی

جدیدترین گزارش بانک مرکزی در وضعیت پایانه های شعب (کارتخوانهای بانکی مورد استفاده در شعب) نشان از فعالیت بالغ بر ۷۱ هزار و ۱۳۳ دستگاه پایانه شعبه در سطح کشور توسط شبکه بانکی دارد که بانک ملی ایران با برخورداری از ۱۵ هزار و ۵۹ پین پد در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانکهای کشاورزی و صادرات قرار دارند اما گزارش تعداد تراکنش پایانه های شعب حاکی از آن است که در حدود ۷۶ میلیون و ۳۴۵ هزار تراکنش از طریق این ابزار پرداخت در کشور در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ انجام شده است که بیشترین تراکنش متعلق به بانکهای ملی، صادرات و کشاورزی است.

استان تهران: آمار منتشر شده از وضعیت تراکنش کارتخوانهای شعب در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تراکنش از طریق ۱۴ هزار و و ۶۸۳ دستگاه پایانه شعبه به ثبت رسیده است که از این میان بیشترین سهم به بانک ملی ایران بوده است.

سایر استانها: آمار نشان می دهد در سایر استانهای ایران در حدود ۵۶ هزار و و ۴۵۰ هزار دستگاه کارتخوان شعبه وجود دارد که با استفاده از این ابزار پرداخت تعداد ۶۳ میلیون و ۲۴۵ هزار تراکنش انجام شده است؛ بانک ملی ایران در شهرستانها نیز بیشترین سهم از تراکنش پایانه های شعبه را در اختیار دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: