اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 28 August 2019
سخنگوی دولت درباره شروط رییس جمهور کشورمان برای آمریکا مبنی بر برداشتن تحریم ها و توبه از رفتاری که با ایران داشته اند، گفت: باتوجه به خصوصیات فردی رییس جمهور آمریکا اعتماد و اطمینان نداریم که این شروط پذیرفته شود.

سخنگوی دولت: اعتمادی به ترامپ نداریم

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مصوبات امروز گفت: امروز آقای هدایت الله جمالی پور و ارسلان زارع به ترتیب برای استان های قزوین و گیلان به عنوان استاندار انتخاب شدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: هر دو گزینه انتخاب شده سابقه وزارت کشور دارند، آقای جمالی به مدت طولانی فرماندار شهر ری و آقای زارع معاون امنیتی سیاسی استان گیلان بودند.

وی با اشاره به دیگر مصوبات امروز هیات دولت اظهار داشت: امروز گزارشی از تولید ملی در جلسه قرائت شد و خوشبختانه براساس این گزارش ۲۱ درصد میزان تولید ملی نسبت به دوره قبل افزایش داشته و کماکان تراز تجاری ما مثبت است، ما امیدواریم این ارزش به لحاظ وزنی و ریالی روبه افزایش باشد.

ربیعی همچنین تاکید کرد: این گزارش نشان می دهد در دوران مقاومت هم واردات کم شده و هم صادرات در حال افزایش است.

این عضو کابینه همچنین با تکذیب استعفای رییس سازمان هلال احمر گفت: هیچ استعفایی از جانب ریاست این سازمان به دولت نرسیده است.

سخنگوی دولت درباره دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت به مصوبه ای در خصوص جانبازان و آزادگان غیرشاغل که فاقد درآمد (معسر) هستند اشاره کرد و گفت: برای این گروه ها حداقل دستمزد کارمندی تا زمانی که کاری پیدا کنند در نظر گرفته شد؛ این مصوبه براساس آیین نامه اجرایی بند ۷ و تبصره ۱۷ بود.

وی افزود: امروز با توجه به افزایش هزینه های زندگی مقرر شد، معلولین درجه یک ۶۲۷ هزار تومان و معلولین درجه دو ، ۵۶۰ هزار تومان در مراکز روزانه دریافت کنند. در مراکز شبانه روزی نیز معلولان درجه یک، ۹۲۴ هزار تومان و معلولین درجه دو ، ۸۴۰ هزار تومان دریافت کنند.

ربیعی با تاکید بر اینکه این کمک باعث می شود مراکز حمایت از معلولان سرپا بمانند و بتوانند معلولان بیشتری جذب کنند،گفت: همچنین امروز برای بیماری های روانی مزمن، شدید و خیلی شدید دولت تصویب کرد که دریافتی داشته باشند و حق پرستاری بگیرند؛ این حق پرستاری به ۵۵۴ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. معلولان و سالمندان معلول و بیماری های مزمن هم یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بابت حق پرستاری در مراکز شبانه روزی دریافت می کنند.

وی با اشاره به مصوبات دولت بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در برخی استان ها، بنگاه هایی داریم که کارگران زیادی دارند و اینها به دلیل شرایط اقتصادی چک های برگشتی دارند؛ امروز دولت تصویب کرد تسهیلاتی برای بهره مندی از چک در بانک ها برای این واحدها در نظر گرفته شود. همچنین یک دسته از بنگاه هایی که ماشین آلات وارد کرده بودند و تا ۲۹ اسفند ۹۷ برای آنها قبض انبار صادر شده بود اینها می توانند میزان جذب اشتغال داشته باشند و از مابه التفاوت نرخ ارز معاف شوند.

این عضو کابینه درباره جزئیات گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی هم گفت: الان وقت آن نیست که در این باره صحبت کنیم در زمان مناسب جزئیات اعلام می شود.

 ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره شروط رییس جمهور کشورمان برای آمریکا مبنی بر لغو تحریم ها و توبه کردن از رفتاری که با ایران داشته است، گفت: این را باید از ترامپ بپرسید اما با توجه به خصوصیات فردی رییس جمهور آمریکا اعتماد و اطمینانی به او نداریم، اما به هیچ عنوان دیپلماسی را کنار نمی گذاریم، البته نه با ذلت و تحت فشار؛ این را از اول هم گفته بودیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آمریکا خودش توافق را بهم زده و باید خودش به نقطه قبلی برگردد، اظهار داشت: بعد از بازگشت آمریکا به نقطه قبلی تازه ما تصمیم خواهیم گرفت؛ البته با توجه به شخصیت ترامپ اگر به نقطه قبل هم برگردد باز ممکن است تصمیماتی بگیرد.

وی در ادامه این مصاحبه با معرفی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: آقای حاج میرزایی ۲۰ سال سابقه آموزش و پرورشی دارد، تمام گروه های آموزشی و پرورشی نسبت به دانش و دیدگاهش اطلاع دارند و استقبال خوبی هم از وی صورت گرفته است.

 ربیعی درباره وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: آقای مونسان شناسنامه قابل قبولی در جذب گردشگری و رفع موانع این حوزه دارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: