اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 01 August 2019
با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو؛
بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس استان آذربایجان‌شرقی به ظرفیت 310 مگاوات با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

بخش گاز نیروگاه هریس به بهره‌برداری رسید

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی هریس از بخش‌های مختلف آن بازدید و با گزارش مسئول پروژه در جریان ظرفیت‌های این مجموعه نیروگاهی قرار گرفت.

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی از اواخر سال ۹۵ آغاز شده و امروز با حضور رئیس جمهور بخش گاز این نیروگاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات به طور کامل به بهره‌برداری رسید و در مجموع فاز نخست این نیروگاه نیز از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

ظرفیت اشتغال زایی این نیروگاه در زمان اجرای طرح یکهزار نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیر مستقیم است و در زمان بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار خواهند بود.

حسنعلی تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی تابان پور با بیان اینکه طراحی اولیه نیروگاه هریس با ظرفیت کامل ۱۱۰۰ مگاوات در دو فاز است، توضیح داد: فاز اول یک بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات کلاس F و راندمان ۵۸ درصد است و فاز دوم با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات کلاس H و راندمان ۶۲ درصد است

وی با بیان این‌که فاز یک نیروگاه هریس ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: واحد گازی با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات به شبکه تزریق می‌شود.

به گفته وي واحد بخار نیروگاه هریس ۱۸۰ مگاواتی بوده که برای تامین منابع مالی آن مذاکرات در جریان است. این واحد در ۳۱ خرداد ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقی‌زاده ادامه داد: با فرض این‌که واحد گازی نیروگاه هریس با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات وارد مدار شود، می‌توانیم انرژی را با نرخ حداقل ۱۲۰ تومان کیلو وات ساعت به وزارت نیرو بفروشیم که این میزان با به مدار آمدن واحد بخار به ۲۱۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: