اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
مودودی تاکید کرد :
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجارت ایران با شرق آفریقا، بر لزوم حرکت به سمت بازارهای بین‌المللی و افزایش سهم از اقتصاد جهانی تأکید کرد و گفت: علیرغم آنکه بازار آفریقا به دلیل مشکلات بانکی و حمل و نقل با مشکلاتی مواجه است اما از ظرفیت بالایی برخوردار است.

لزوم حرکت به سمت بازارهای بین‌المللی و افزایش سهم از اقتصاد جهانی

به گزارش عصرپرس، محمدرضا مودودی در این همایش اظهار داشت: آفریقا 6 درصد از جغرافیای جهان را در اختیار دارد و با داشتن 17 درصد از جمعیت جهان سهمش از تجارت جهانی کمتر از 3 درصد است این در حالیست که در بخش ذخایر زیرزمینی و نیروی انسانی، این قاره دارای ظرفیت ‌های بلااستفاده بسیاری است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان افزود: ایران نیز علیرغم دارا بودن 1.2 درصد جمعیت و GDP دنیا، سهمش از تجارت جهانی کمتر از 2 دهم درصد است و باید برای متناسب کردن این توان و ظرفیت‌های بالفعل اقدام کرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کشورهای آسیایی 25 درصد از بازار آفریقا را در اختیار دارند گفت: چین دارای بیشترین سهم از بازار قاره آفریقا در حوزه خدمات مهندسی زیر ساخت‌ها، پتانسیل‌های اقتصادی است و توانسته با در اختیار گرفتن 16 درصد از سهم بازار آفریقا بیشترین سهم را از آن خود کند و این یعنی چینی‌ها پتانسیل قاره افریقا را درک کرده‌اند ما نیز باید در حوزه جغرافیایی خود نفوذ بیشتری داشته باشیم اما متاسفانه توسعه جغرافیای صادراتی ما حتی نسبت به کشورهای همسایه‌مان به درستی اجرایی نشده است.

مودودی بیان کرد: در سفر اخیر به کشور عراق، مسئولان عراقی گلایه داشتند که چرا ایران در بازار بزرگ عراق سرمایه‌گذاری نمی‌کند این در حالیست که ما با سرمایه‌گذاری در عراق می‌توانیم از مسیر این کشور به لبنان و سوریه دسترسی داشته باشیم و حتی این مسیر می‌تواند به عنوان مسیر دوم برای دسترسی به قاره آفریقا استفاده شود.

به گزارش شاتا، وی بر لزوم حرکت به سمت بازارهای بین‌المللی و افزایش سهم از اقتصاد جهانی تأکید کرد و گفت: علیرغم آنکه بازار آفریقا به دلیل مشکلات بانکی و حمل و نقل با مشکلاتی مواجه است اما از ظرفیت بالایی برخوردار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: