اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 24 July 2019
طبق گزارش پهنه‌بندي مصرف برق كشور برای امروز (چهارشنبه 2 مرداد)، كلانشهر شيراز در وضعيت هشدار قرار گرفت و 5 استان و 2 كلانشهر در وضعيت زرد مصرف قرار دارند.
شيراز در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، كارشناس ارشد مديريت مصرف برق توانير با اشاره به عبور بيش از 3 درصدي مصرف برق شهر شيراز از سقف مجاز و قرار گرفتن در محدوده قرمز مصرف، كاهش 10درصدي مصرف برق اين كلانشهر را در جهت حفظ پايداري و جلوگيري از محدوديت احتمالي شبكه ضروري توصيف كرد.

شقايق يوسفي مصرف برق در استان‌هاي مركزي، لرستان، اردبيل و آذربايجان شرقي و غربي همچنين كلانشهرهاي مشهد و تبريز را در محدوده زرد عنوان كرد كه كاهش 5 درصدي مصرف برق مشتركان اين مناطق را الزامي ساخته است.

وی از مشتركان برق در اين مناطق خواست با بهره‌گيري از الگوي كاهش مصرف، بهينه‌سازي مصرف برق را با اجراي راهكارهاي ساده به مرحله اجرا بگذارند.

یوسفی استفاده از دور كند كولرهاي آبي، تنظيم برودت كولرهاي گازي روي 24 درجه، استفاده از نور طبيعي در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسايل برقي پرمصرف مانند اطو، ماشين ظرفشويي، لباسشويي و جاروبرقي به زمان غيرپيك و پرهيز از هم‌زماني مصرف به ويژه در ساعات پيك روز (12 تا 16) را از جمله راهكارهاي كاهش 10 درصدي مصرف برق عنوان كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: