اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 12 December 2016
وزیرجهاد کشاورزی اعلام کرد:
حجتی با اشاره به این که در سال 1392 چهار هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شد، گفت: امسال رقم خرید گندم از کشاورزان به چهارده هزار و 700 میلیارد تومان رسید که رشد حدود چهار برابری خرید را نسبت به سه سال گذشته نشان می دهد.
سرویس اقتصادی عصرپرس: جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم پس از 12 سال وقفه باردیگر برگزار شد.

رشد چهاربرابری تولید گندم

به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم افزود: با وجود همه محدویت هایی که در منابع مالی و اعتبارات مواجه بودیم، مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

وی با بیان این که تلاش و زحمت کشاورزان در افزایش ثروت ملی قابل مشاهده است، گفت: اگر حمایت دولت نبود با توجه به محدودیت منابع مالی، حمایت از کشاورزان با مشکل مواجه می شد

به گفته حجتی جشن شکر گزاری یک جشن ریشه دار در کشور است که از دیرباز انجام می شده است.

 وزیر جهادکشاورزی به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از ابزارهای نوین میزان تولید را افزایش داد و در کنار آن منابع آبی را حفاظت کرد.

حجتی گفت: ظرفیت های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که با حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست می توانیم در راستای افزایش ثروت ملی گام برداریم و در کنار آن صادرات را افزایش دهیم.

به گفته وزیر جهادکشاورزی، در تولید محصولات باغی دارای مزیت های فراوانی هستیم و می توانیم در بازارهای جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه درباره ادعای برخی درباره خشکسالی های کشورمان گفت: برخی بحث خشکسالی را مطرح می کنند اما با توجه به وسعت کشور رقم خشکسالی نباید موجب تنبلی شود.

حجتی در ادامه با ذکر نمونه ای به صادرات کشور هلند اشاره کرد و افزود: هلند با 43هزار کیلومترمربع مساحت که به اندازه گیلان ایران است و با 17 میلیون جمعیت دومین کشور صادرکننده محصولات کشاورزی به شمارمی رود، به گونه ای که صادرات آن در سال 2015 حدود 82 میلیارد دلار بوده است.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: بنابراین اگر ما از آب و خاک و ظرفیت هایی که در تولید داریم به درستی بهره برداری کنیم، می توانیم به رشد قابل توجهی در صادرات دست یابیم.

حجتی اساس کار این وزارتخانه را مدیریت افزایش بهره وری عنوان کرد و افزود: براین باوریم که پایداری تولید باید به طور ویژه مورد توجه قرارگیرد.

وی گفت:‌رکورد تولید و خرید تضمینی گندم در فصل خرید امسال شکسته شد و خرید 11.5 میلیون تن گندم در تاریخ کشور بی سابقه است.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: