اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۸ - 02 July 2019
رییس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد:
رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدف از تصویر صادرات ایجاد ‌نهضت جدید در مجسم کردن تصویر زرین ایران در جهان است.
تصویرصادرات، ایجاد نهضت جدید در نشان دادن تصویر ذرینی از ایران است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضامودودی، رییس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست تخصصی حوزه هنرهای تجسمی ( نخستین جشنواره تصویر صادرات و نمایشگاه صنایع خلاق ) با اشاره به اینکه امروزه ارائه هر نوع خدماتی که باعث درآمد ارزی در کشور  شود بخصوص در صادرات می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، گفت: صنعت سینما سالانه بین ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور دارد که می تواندجایگزین خوبی برای صادرات نفت باشد.

وی در ادامه در دستور کار قرار گرفتن فرهنگ برندینگ را از مهمترین اقدامات این سازمان دانست و‌گفت: بحث برندینگ ایجاد نهضت در این حوزه و گسترش آن در سطح کشور است .

مودودی در ادامه گفت: هدف از تحریم ها ایجاد جنگ اقتصادی و هدف قرار دادن هویت ماست، آنها می خواهند با تحت تاثیر قرار دادن اذهان عمومی و بی اعتمادی، بین نظام حاکمیتی و مردم فاصله ایجاد کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: کشور ما هنوز سرشار از منابع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که ما باید در پاک کردن تصویر غلطی که در جهان از ایران ساخته شده است تلاش کنیم.

مودودی گفت: هدف از تصویر صادرات ایجاد ‌نهضت جدید در مجسم کردن تصویر زرین ایران در جهان است.

معاون صادراتی وزیر صمت در ادامه رشد و اشاعه فرهنگ صادراتی، معرفی صنایع و‌محصولات نوآور و خلاق بعنوان یکی از منابع اصلی ایجاد اشتغال و ارز آوری، ارائه راه حل برای مشکل برندینگ و مالکیت فکر و ایجاد ارتباط بین فکر و صنعت را از اهداف این جشنواره دانست. 

وی ادامه داد: حضور هنرمندان در عرصه اقتصادی می تواند برای نسل آینده افتخاری بزرگ بجا بگذارد .

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور 
مودودی در ادامه با اشاره به ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی  در کشور، گفت: طی ۲۰ سال گذشته و با تغییر نگرش به صادرات غیر نفتی از نیم میلیون دلار صادرات غیر نفتی در سال ۵۶ به ۵۰ میلیارد دلار رسیده که افزایش حجم صادرات را نشان می دهد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه نگاه ما از برگزاری جشنواره تصویر صادرات ارز آوری و رصد صادرات خلاق نیست و ادامه راه آن به شما هنرمندان بستگی دارد ، گفت: امروز موقع آن رسیده که تجارت و هنر در کنار هم قرار گیرد و بر طرف کردن مشکلات موجود در شکوفایی این صنعت گام بر داریم.

 وی افزود: دولت همانطور که در بخش ظرفیت سازی توسعه صادرات  ۲۰ میلیارد دلار به صادرات کمک کرده می تواند در کنار هنر در ارائه توان صادراتی صنایع خلاق نیز اقدام کند.

امروز تجارت هنر، جایگزین هنر تجارت شده است
وی با تاکید بر پیوند هنر با صنعت و‌تجارت، گفت: امروز زمان آن رسیده که پیوند ارگانیک هنر و صنعت و تجارت صورت گیرد تا دانش و هنر در خدمت توسعه محصولات قرار گیرد. 

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه ایجاد یک هسته برای انعکاس نیاز و خواسته های هنرمندان را ضروری دانست ‌و گفت: جشنواره تصویر صادرات می تواند در رفع مشکلات هنرمندان و‌توسعه ظرفیت های موجود هنر موثر باشد.

گردش مالی ۲۰۰۰ میلیارد دلاری صنایع خلاق در جهان 

در ادامه محمد ولی دبیر جشنواره تصویر صادرات و‌نمایشگاه خلاق با اشاره به گردش مالی ۲۰۰۰ میلیاردی جهان در بخش صنایع خلاق، گفت: 6 کشور آمریکا، چین،فرانسه و ... که چین به تنهایی ۱۰ درصد از این مبلغ را به خود اختصاص داده اما متاسفانه کشور ایران درآمد قابل توجهی را از این بخش نتوانسته داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این جشنواره معرفی جذابیت های سرمایه گذاری و رفع مشکلات حوزه صنایع خلاق، تسهیلات حضور فعالان این حوزه در بازارهای بین المللی، جمع آوری رویدادهای تجاری در سطح کشور، راه اندازه پورتال ملی تصویر صادرات و معرفی برترین های این حوزه می باشد. 

دبیر جشنواره تصویر صادرات در ادامه ،گفت: این جشنواره در دو بخش آثار ارائه شده در بازارهای بین المللی و معرفی توانمندی های صادراتی کشور در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. 

به گزارش عصرپرس، نخستین جشنواره تصویر صادرات و نمایشگاه صنایع خلاق در ۸ گروه سمعی و‌بصری، موسیقی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و گردشگری، چاپ و نشر، رسانه های دیجیتالی، آفرینش های کارکردی و تجارت الکترونیک برگزار خواهد شد.




خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: