اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 27 June 2019
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدا به ما ایستادگی و مقاومت آموختند،گفت: امروز آن چه داریم نه راهبرد مذاکره است و نه تسلیم، امروز هرچه از اقتدار و عزت نصیب ملت شده است در پرتو راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است. راهبردی که رهبری بر آن تاکید کردند و گفتند بدانید اگر عقب نشینی کنید دشمن ایستادگی می‌کند،

رئیسی: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت آموختند

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس که با حضور مقامات لشکری و کشوری‌، خانواده‌های معزز شهدا و مردم از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حق شناسی از این شهدای عالیقدر اقتضا می‌کند که به پیکرهای آنها ادای احترام کنیم چون این عظمت را این شهدای پاک آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: درس شهدا شامل خودشناسی، دین شناسی، ایمان و عمل صالح و انجام به موقع وظیفه الهی است.

وی گفت: باید برای شناخت جامعه، شناخت آنچه وظیفه ماست و شناخت آسیب‌هایی که در میانه راه زندگی یک انسان سالک را تهدید می‌کند، از سیره شهدا درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: شهدای عالیقدر ما که در محضرشان هستیم مظهر این معرفت و شناخت هستند، با ما سخن می‌گویند، اما گوش شنوا لازم است که سخنانشان را بشنویم این‌ها به ما درس خداشناسی می‌دهند، چون خودشان در مسیر الهی گام برداشته اند، مظهر اخلاص بودند، مظهر تلاش برای خدا بودند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شهدای عالیقدر ما مظهر اخلاص و مظهر عبودیت برای پروردگار متعال بودند و از محضر مقدس شهیدان باید درس بندگی، دلدادگی به خدا و درس خداشناسی بگیریم؛ شهدا در حقیقت راه را خوب شناختند اینکه دین از آن‌ها چه می‌خواهد؟ وظیفه دینی آن‌ها در زمان خودش چیست؟

وی افزود: شهدا زمان شناسانه حرکت کردند، سخن امام و ولی را خوب شنیدند، به جان خریدند و در این تجارت بزرگ در این عالم جان و سرمایه خود را با خالق خودشان معامله کردند، این تجارت همه اش سود است و در این تجارت جان را دادند و آینده‌ای برای خود رقم زدند که بهشت جاویدان است.

رئیس قوه قضائیه گفت: دین شناسی و زمان شناسی یعنی اینکه به موقع اقدامی را که باید انجام می‌دادند، عمل کردند، همه شهدای کربلا برای ما عزیز هستند کسانی که نام اباعبدالله الحسین (ع) را بر زبان جاری کردند، اما شما برای توابین مجلس سوگواری نمی‌گیرید هرچند شعارشان شعار خوبی بود «یالثارات الحسین»، اجتماع آنها، هدفشان، راه شان، خون دادن شان، اما سخن در آن است که زمان شناس نبودند و در زمانی که انجام وظیفه می‌کردند آن را انجام ندادند.

رئیس قوه قضائیه افزود: اما شهدای ما مظهر زمان شناسی بودند و در زمان لازم، با اقدام مناسب، انجام وظیفه کردند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در همه میدان‌ها پیروزی و برتری با نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دیروز میدان مبارزه مرز‌های جنوب و غرب بود، اما امروز ببینیم در منطقه مرز‌ها کجاست؟

وی گفت: آنچه که جمهوری اسلامی به عنوان امتداد راهبردی خود تعریف کرده یمن، کشور‌های منطقه تا آفریقاست و بسیاری از کشور‌ها امروز امتداد راهبردی انقلاب اسلامی ایران هستند، دیروز شهدای ما سخن از حق و عدالت و سخن از دشمن ستیزی داشتند و امروز این پیام به مردم عالم رسیده و هرجا سخن از حق خواهی، عدالت خواهی و ایستادگی در برابر استکبار است آنجا امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 آنچه که ایران امروز به عنوان امتداد راهبردی تعریف کرده؛ یمن، کشور‌های منطقه و بسیاری از کشور‌هاست

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدای ما آسیب شناسی بسیار خوبی داشتند، گفت: شهدای ما هم دشمن شناس بودند و هم دشمن ستیز، شهدای عالیقدر برای ما جلوه دشمن شناسی و دشمن ستیزی هستند و به ما آموختند که انسان سالک همواره باید دشمن شناس و دشمن ستیز باشد و دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است یعنی همه باید خوب بدانند که دشمن کیست و آماده خطر کردن باشند و در این راه همه هستی و دارایی خود را در طبق اخلاص بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آنچه امروز از اقتدار، عزت و عظمت نصیب کشور شده به برکت خون مطهر شهدا، بصیرت آفرینی‌های امام عظیم الشان و به برکت رهنمود‌های مقتدای بصیرت آفرین مان امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی است.

وی گفت: دلیل و رمز اینکه آنچه دشمن در منطقه خواست انجام دهد نتوانست و ما خواستیم و توانستیم، در دلدادگی به خدا، ایمان و آمادگی خطرکردن برای خدا و همچنین در دیدن آینده بسیار روشن و امیدآفرین است.

رئیس قوه قضائیه افزود: عزیزان ما آن روز به فرمان امام راحل به میدان رفتند و دشمن را شکست دادند و شرایط و توانمندی‌های آن روز ما و دشمن با آنچه که امروز وجود دارد کاملا قابل ارزیابی و بررسی و متفاوت است، امروز در همه میدان‌ها برتری با نیرو‌های جبهه انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قرآن نوید داده است که مفسدان در آینده هیچ جایی نخواهند داشت، تاکید کرد: درس همیشگی شهدا، ایستادگی و مقاومت و نه تسلیم است و کسانی که در این نظام ناخالصی داشته باشند ماندگاری نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شهدا به ما سیره ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم در بستر راهبرد مذاکره و راهبرد تسلیم به دست نیامده است بلکه اقتداری که نصیب این ملت شده در راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است، راهبردی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و بار‌ها فرمودند «بدانید اگر ایستادگی کنیم دشمن عقب نشینی می‌کند، بدانید هرگاه مقاومت کردیم دشمن عقب نشینی می‌کند.»

 آنچه که امروز داریم نه براساس راهبرد تسلیم است و نه مذاکره؛ بلکه عزت ما براساس راهبرد مقاومت است

وی افزود: برخی هم طور دیگری قلم زدند، ادبیات دیگری به کار بردند و حرف‌های دیگری بر زبان جاری کردند، اما بار‌ها حضرت آقا فرمودند آن دست مبارکی که بر روی ماشه رفت تا پهپاد آمریکایی را ساقط کند، اثبات کرد که نظام جمهوری اسلامی در مقاومت خود هیچ تردیدی ندارد و در ایستادگی مقابل دشمن تردیدی ندارد و در دل هم راه نمی‌دهد. آمریکا را دشمن اصلی می‌شناسد و در مقابل رژیم صهیونیستی با همه توان می‌ایستد و با آمادگی کامل قدرت دارد تا آن‌ها را از ورود به میدان پشیمان کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هم به خود به عنوان یک طلبه و یک سرباز این نظام و هم به همه مسئولین و دست اندرکاران می‌گویم پیش از همه کار‌ها نگاه کنیم به فلسفه شهادت شهیدان، به وصیتنامه بلند شهیدان. شهیدان گفتند و نوشتند «مردم بدانید ما به امر، ولی فقیه زمان رفتیم، مردم نگذارید ارزش‌ها در این کشور و در این نظام تنها بماند، مردم بدانید باید در مقابل دشمنان با همه وجود ایستادگی کرد تا علم دین و ارزش‌های دینی برپا بماند» این پیام‌ها وجه مشترک وصیت نامه همه شهداست.

وی افزود: شهدای عالیقدر ما پیام دادند و سخن دارند، باید گوش‌های ما شنوا باشد پیام ان‌ها مایه عزت، اقتدار، ایستادگی و مقاومت، احساس مسئولیت، پیام امر به معروف و نهی از زشتی‌ها و پلشتی هاست، پیام اطاعت از فرامین رهبری است پیام ذلت نپذیرفتن در هر شرایطی است و عزیز بودن در همه مراحل.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شهدا پیام دادند، اما گوش شنوا می‌خواهد و امیدواریم خداوند به همه ما برای شنیدن پیام روشن شهیدان، سخن‌ها و پیام‌های انسان ساز شهیدان، پیام‌های رقم زننده سعادت دنیا و آخرت شهیدان، کرامت دهد.

وی گفت: همه بدانیم خدا از خون شهیدان نمی‌گذرد، چون خون شهیدان متصل به ثارالله است و خدا از خون امام حسین (ع) نمی‌گذرد و خونخواه حضرت امام حسین (ع) خداست، خدا از خون حضرت علی اصغر (ع) نمی‌گذرد، از خون حضرت قاسم بن الحسن نمی‌گذرد و از خون حبیب بن مظاهر (س) نخواهد گذشت.

رئیس قوه قضائیه افزود: این خون‌ها در کشور ما در جبهه‌های جنوب و غرب کشور ما متصل شده به ثارالله و چون متصل به عاشورا شد این جریان امتداد عاشورای حسینی است و خدا از این خون شهدا نخواهد گذشت، بدانید و بدانیم شاید باطل جولانی داشته باشد، اما در عالم ماندگاری ندارد، ثبات ندارد، ایستادگی و ماندگاری ندارد؛ چون ماندگاری در مسیر حق است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: این یک درس برای همه ما و همه دست اندرکاران برای همه عصر‌ها و همه نسل‌ها و روز‌ها، مجلس‌ها، دولت‌ها، دستگاه قضایی، ادارات و سازمان‌هاست که یک نفر می‌اید و یک نفر می‌رود، اما بدانیم این کشور و این درخت پرثمر انقلاب اسلامی از خون شهیدان است، شهیدان این درخت تنومند را آبیاری کردند و کسانی که در این کشور ناخالصی داشته باشند نه فکرشان و نه عملشان ماندگاری نخواهد داشت.

وی افزود: تردید ندارم که آینده کشور بسیار درخشان است به دلیل اینکه در محضر شهدا قرار داریم، خون مطهر این‌ها آنچنان این انقلاب، نظام و کشور را تضمین کرده است که یقین داشته باشید آینده بسیار روشن و امیدبخش است. آینده از آن متقین و صالحین است نه از آن پولداران، رابطه بازان و قدرت‌های استکباری. قرآن هم به ما نوید داده است که مفسدان در آینده هیچ جایی نخواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: