اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 26 June 2019
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشوراعلام کرد:
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: علی‌رغم بارندگی‌های اخیر در کشور هنوز 233 شهر در سال جاری با تنش آب مواجه هستند.

تنش آبی در 233 شهر ایرانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا کشفی در سومین روز از رویداد ملی سازگاری با کم‌آبی با بیان این‌که علی‌رغم بارندگی‌های اخیر در کشور هنوز 233 شهر در سال جاری با تنش آب مواجه هستند، گفت: این به دلیل عدم وجود سامانه مناسب درکشور است. از سوی دیگر مشکلات مالی روز به روز بیش‌تر می‌شوند و با کمبود نقدینگی و عدم اختصاص بودجه مناسب به پروژه‌ها مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران، گفت: تحریم باعث شده است با مشکلاتی برای تأمین کالاهای اساسی مواجه شویم اما علاوه بر آن نیز انتظارات مردم روزبه‌روز افزایش می یابد که باید پاسخگو آن باشیم.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: فضای بهتر، فضای مرجع است و باید در یک فضای برون‌سازمانی و فارغ از این‌که وزارت نیرو چگونه می‌خواهد مشکلات را حل کند به قضایا نگاه کنیم.

وی افزود: در واقع مشکل را باید در فضای کشور و با همکاری همه نهادها مشکلات را برطرف کرد که کمیته سازگاری با کم‌آبی در این راستا تشکیل شده است.

حفظ کیفیت آب در هر شرایطی مهم‌ترین مساله است

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با تاکید بر این‌که مهم‌ترین مساله حفظ کیفیت آب در هر شرایطی است، گفت: جلوگیری از هدررفت و مصرف بی‌رویه و بازچرخانی آب یا پساب از مهم‌ترین راه‌حل‌ها برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی است.

 



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: