اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 10 December 2016
تحلیل نوام چامسکی از دونالد ترامپ
چامسکی: موضع ترامپ درباره دخالت در ناآرامی‌هایی که در سطح جهان وجود دارد، خیلی مشخص نیست. کسی چه می‌داند شاید جنگ هسته‌ای به دست ترامپ اتفاق بیفتد.
سرویس سیاسی عصرپرس: به گفته نوام چامسکی، هیتلر یک معتقد صادق به ایدئولوژی خودش بود اما ترامپ اینگونه نیست! او هیچ ایدئولوژی ندارد.

به گزارش عصرپرس به نقل از کانال تلگرام جامعه‌شناسی، چامسکی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته است: نه فقط در ایالات متحده بلکه در اروپا نیز ملی‌گرایان راستگرای افراطی و نئونازی‌ها بسیار از پیروزی ترامپ خوشحال شدند. موضع ترامپ درباره دخالت در ناآرامی‌هایی که در سطح جهان وجود دارد، خیلی مشخص نیست. ترامپ طرفدار افزایش مداخلات نظامی آمریکا در دنیا نیست.

چامسکی افزوده است: ترامپ گفته است که داعش را بمباران خواهد کرد، خانواده مضنونان به تروریسم را خواهد کشت و شکنجه را بر خواهد گرداند اما در عین حال درباره کاهش تنش‌ها با روسیه صحبت کرده است.

 به گفته چامسکی پیش بینی کردن او بسیار سخت است و در حقیقت پیش‌بینی‌پذیرترین وجه ترامپ پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اوست که به زعم من موضوعی بسیار خطرناک است. 

چامسکی افزوده: یکی از روسای جمهور آمریکا که مرا بسیار نگران کرد کندی بود. کندی ما را بیشتر از هر کس دیگری به جنگ هسته‌ای نزدیک کرد؛ کسی چه می‌داند شاید این به دست ترامپ اتفاق بیفتد. 

او در این مصاحبه گفته: به هر حال این موضوع با وجود فردی بی‌توجه، زودرنج و مبتلا به جنون خود بزرگ بینی که اگر کسی او را عصبانی کند در ساعت سه نصف شب روی توییتر پیام می‌گذارد [و جوابش را می‌دهد] خیلی خطرناک است.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: