اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 10 June 2019
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور در پنج سال آینده به ۴۰ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری، مسافری و مترویی نیاز ضروری دارد.

حمل و نقل ریلی نیازمند ۴۰ هزار واگن و لوکوموتیو است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت رضا رحمانی در حاشیه بازدید از کارخانه واگن سازی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیازهای ریلی کشور باید در وهله اول مدیریت، جمع بندی و تجمیع شود و پس از آن تمامی تقاضاها بر اساس اولویت بندی به واحدهای واگن ساز ارائه شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت واحد بزرگ واگن سازی در کشور فعال است، اظهار داشت: این شرکت‌های واگن ساز به دلیل کمبود منابع مالی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز باید از تمام ظرفیت‌های مالی کشور اعم از صندوق توسعه ملی، نظام بانکی، بازار سرمایه و فروش اوراق در جهت رونق صنعت واگن سازی کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خالی شرکت‌های واگن سازی فرصت خوبی برای رونق تولید است که باید با استفاده از ابزارهای مالی این صنعت ظرف امسال و سال آینده فعال شود.

رحمانی نوسانات ارزی را یکی از مشکلات عمده رونق تولید در صنایع کشور بیان کرد و گفت: سیستم بانکی کشور و وزارت اقتصاد و دارایی باید شرایطی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کنند که این واحدها در مقابل نوسانات ارزی کمترین آسیب پذیری را داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری امروز (دوشنبه) از شرکت واگن سازی تهران در مجموعه بزرگ فتح آباد شهرری بازدید کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به همراه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معاون اول رئیس جمهوری را همراهی کردند.

شرکت واگن سازی تهران در مجموعه بزرگ پایانه فتح آباد در کنار ایستگاه مترو پالایشگاه (باقرشهر) در راستای توسعه و گسترش صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه بخش درون شهری در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: