اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 28 May 2019
نشست دو روزه کمیته پیگیری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با حضور معاون وزیر انرژی و ذخایر منابع آب تاجیکستان، نهادها و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون در محل وزارت نیرو آغاز شد.

آغاز نشست دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،فرهاد یزدان‌دوست مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در این نشست با تاکید بر اینکه دو کشور از مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوانی بهره‌مند هستند، گفت: این اشتراکات می‌تواند ماهیت ویژه‌ای به روابط دو کشور در منطقه بخشیده و همکاری‌های دو جانبه را در میان سایر کشورهای جهان از اعتبار منحصربه‌فردی برخوردار کند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس دوازدهم کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان، یادآور شد: با وجود اینکه بیش از یک‌سال و نیم از برگزاری اجلاس یاد شده در شهر دوشنبه می‌گذرد، ولی با این وجود روند تفاهم در سطح مطلوب و در خور روابط خوب دو کشور هم زبان و هم فرهنگ نبوده و نیازمند تلاش و اهتمام جدی برای برداشتن موانع موجود است.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل تاکید کرد: از جمله این موانع بازنگری در قوانین دست و پاگیر اداری، ایجاد روابط مالی و بانکی قابل اتکا و با ثبات و همچنین رفع مشکلات همکاری مشترک در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوان وزارت نیرو برای اجرای توافقات سند اجلاس دوازدهم، گفت: این امر نشان‌دهنده عزم جدی این وزارتخانه در ایجاد ارتباط موثر با کشور تاجیکستان است و در این نشست نیز تلاش خواهیم کرد موانع اجرای توافقات اجلاس دوازدهم را بررسی و زمینه را برای عملی کردن آن فراهم کنیم.

گفتنی است در این نشست، موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری آتی دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های کشت فراسرزمینی، بهداشت و سلامت، برقراری ارتباط برقی بین دو کشور، همکاری‌های آبی، آموزشی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، تجارت و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: