اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 18 May 2019
روسای دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان با هدف توسعه همکاری های فنی و آموزشی امروز(شنبه) یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

روسای دیوان محاسبات ایران و قزاقستان یادداشت تفاهم امضا کردند

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، عادل آذر که در راس هیاتی در دوازدهمین نشست مجمع اقتصادی آستانه در قزاقستان شرکت کرده بود، با «ناتالیا گودونوآ» همتای قزاقستانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

ناتالیا گودونوا، رییس دیوان محاسبات قزاقستان در این نشست دوجانبه، ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی و تشکر برای حضور در نشست مجمع اقتصادی آستانه، از برگزاری نشست دو جانبه بین دو دیوان که منجر به توسعه همکاری آتی دو دیوان در سطح دو جانبه خواهد شد، ابراز خرسندی کردند.

عادل آذر، رییس کل دیوان محاسبات کشور نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت دیوان محاسبات قزاقستان و مهمان نوازی خوب کشور میزبان، همکاری های دو دیوان را در سطح دو جانبه و چند جانبه مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

وی همچنین نهایی شدن سند همکاری های دو جانبه در حوزه های فنی و آموزشی را نقطه عطفی در روابط دو دیوان دانست.

در ادامه این جلسه، طرفین در خصوص وظایف و فعالیت ها و گزارش های تفریغ بودجه سازمان های متبوع خود به تبادل نظر پرداختند و مقرر شد با هدف تبادل تجربیات و دانش، رایزنی های بیشتری در سطوح کارشناسان و مقامات دیوان صورت پذیرد.

رییس دیوان محاسبات قزاقستان ضمن تحسین دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت های خود در ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در حسابرسی فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد تا کارگاه های تخصصی و یا سمینار های مشترک بین دو دیوان در موضوع حسابرسی IT با هدف انتقال تجربیات ایران به همکاران قزاقی صورت پذیرد که رئیس کل دیوان محاسبات کشور با این پیشنهاد موافقت کردند.

در همین رابطه مقرر شد برنامه اقدام عمل برای اجرای تفاهم نامه همکاری های دو جانبه تهیه و تماس های کارشناسان دو دیوان برای رایزنی در خصوص موضوعات مختلف حسابرسی دولتی برقرار شود.

در پایان این جلسه، یادداشت تفاهم همکاری های فنی و آموزشی به امضای روسای دو دیوان رسید.

در این جلسه سعید بیت عفری معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی، مرتضی اسدی معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، هاشمی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و اصغری رایزن اقتصادی سفارت نیز حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: