اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 04 May 2019
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مؤسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه امضا کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری موزه دفاع مقدس و موسسه بین المللی صلح

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر فابیو کاربونه سفیر ارشد مؤسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری و مدیر شعبه این مؤسسه در ایران صبح امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ضمن دیدار با دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تفاهم‌نامه‌ای را جهت همکاری‌ها و تعاملات بیشتر دو مجموعه به امضا رساندند.

این تفاهم‌نامه در راستای بازدید سال گذشته، کاربونه از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت گرفت که زمینه ساز معرفی موزه در کنفرانس علمی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه تورین ایتالیا شد.

در این جلسه جعفری ضمن خوشامدگویی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران همواره در طول سه سده اخیر مورد تجاوزات و ناملایمات زیادی از سوی دیگر کشورها قرار گرفته اما هیچگاه به خود اجازه تجاوز به حریم سایر کشورها را نداده و همواره از کیان خود دفاع کرده است.

وی با اشاره به کمک‌های ایران به کویت و عراق، ادامه داد: علیرغم تمام آسیب‌هایی که در دوران دفاع مقدس از این کشورها به کشورمان وارد شده اما امروزه روابط بسیار نزدیکی بین ما برقرار است.

جعفری تأکید کرد: رسالت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبلیغ جنگ نیست بلکه اشاعه صلح و نوع‌دوستی است.

کاربونه در این جلسه گفت: ایرانیان نه تنها مهمان نوازان بسیار خوبی در میان کشورهای دنیا هستند بلکه همواره صلح جو و صلح طلب بوده اند و این بر خلاف تبلیغات منفی علیه این کشور است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم موفق‌تر از گذشته حامل پیام صلح و دوستی ایران باشیم.

کاربونه در راستای امضای این تفاهم نامه همکاری، به نمایندگی از مؤسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری اعلام نمود زمینه معرفی هر چه بیشتر موزه و ظرفیت‌های آن در فضای بین‌المللی را فراهم می‌سازد و در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌های علمی و برقراری ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و موزه‌های صلح محور در جهان با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همکاری نماید.

در پایان این نشست هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ایشان تقدیم شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: