اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 02 May 2019
وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال 98 شاهد رونق تولید در بخش‌های آب و فاضلاب شهری خواهیم بود، گفت: تا پایان امسال 23 تصفیه‌خانه آب و فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری از 34تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در کشور تا پایان امسال

به گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از پروژه خطوط انتقال، شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال 12 تصفیه‌خانه آب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان کرمانشاه دومین استان کشور به لحاظ جمعیت تحت پوشش و اجرای طرح‌های فاضلاب است، گفت: درحالی‌که بطور میانگین 57 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند، 88 درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند.

وی تأکید کرد: برای توسعه طرح فاضلاب شهر کرمانشاه از اعتبارات بانک توسعه زیرساخت آسیایی به مبلغ 200 میلیون دلار استفاده می شود و 780 هزارنفر از جمعیت این شهر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی اجرای طرح های تصفیه فاضلاب را یکی از مسائل مهم امروز دنیا دانست و گفت: استفاده از پساب تصفیه شده و آب خاکستری، هم به لحاظ بهداشت عمومی و هم از نظر اهمیت حفظ محیط زیست، بسیار حائز اهمیت است و پایدارترین و مطمئن‌ترین منابع آب محسوب می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: