اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
نشست هم اندیشی اعضای هیئت رئیسه انجمن زنان کارآفرین کشور برای توسعه و ترویج فرش دستباف صبح امروز در مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

حضور زنان کارآفرین برای توسعه و کارآفرینی فرش دستبافبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، نشست هم اندیشی اعضای هیئت رئیسه زنان کارآفرین و صاحبان کسب و کار به دعوت مرکز ملی فرش ایران در محل مرکز تشکیل شد.

در این نشست، ابتدا رئیس مرکز ملی فرش ایران، به شرح مأموریت های مرکز و گزارش وضعیت موجود فرش دستباف پرداخت و گفت: فرش دستباف به عنوان شناسنامه و پرچم دوم کشور شناخته شده و هیچ کالایی مثل فرش دستباف حامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی در جهان نیست.

 وی ادامه داد: برای صیانت و مراقبت از فرش دستباف، امسال برای اولین بار از شناسنامه فرش‌ دستباف رونمایی می کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر این که هنر – صنعت فرش ایرانی نباید تحریم شود، افزود: آن چه متعلق به هنر٬ فرهنگ و تمدن کشورها است، نباید در دایره تحریم قرار گیرد.

وی افزود: ان شاء الله تشکل های غیردولتی و NGOها پیام فرش دستباف کشور را به گوش جهانیان برسانند و فرش دستباف از تحریم خارج شود، این مهم با کمک شما تحقق می یابد.

دستپاک با اشاره به صادرات فرش دستباف، تاکید کرد: حدود 80 درصد از تولیدات فرش دستباف کشور، صادر و تنها 20 درصد تولید فرش دستباف صرف بازار داخلی می‌شود.

وی ادامه داد: ما طرح ملی کارآفرینی و توسعه تجارت فرش دستباف را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و بانوان کارآفرین می توانند در ترویج افزایش سبد خرید داخلی فرش دستباف در داخل کشور کمک کنند تا در طراحی و تزئین منازل ایران هر چه بیشتر از این هنر زیبای ایرانی استفاده شود و مردم کشورمان نیز برای خرید فرش دستباف ایرانی ترغیب شوند و در تمام منازل ایرانی فرش دست‌باف داشته باشیم . این امر نیازمند ترویج و کمک شما است. ما باید کشورهای دیگر را جایگزین آمریکا کنیم .

در ادامه رئیس هیت مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین افزود: ترویج و توسعه کارآفرینی هم چنین فراهم ساختن زمینه لازم برای پرورش ایده های خلاق در ورود به عرصه کارآفرینی و کمک به ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی از جمله اهداف و استراتژی های انجمن است و اعلام آمادگی خود را جهت سامان دهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینی در حوزه فرش دستباف اعلام کردند.

در پایان جلسه دستپاک تصریح کرد انحمن زنان کارآفرین با رویکرد فرهنگ‌سازی و تبلیغ استفاده از فرش دستباف در بین بانوان با توجه به شعار سال به کمک دولت بیایند و این امر را رونق دهند.

گفتنی ست مرکز ملی فرش ایران٬به منظور آشنایی بیشتر انجمن زنان کارآفرین و صاحبان کسب و کار با حوزه فرش دستباف امکان بازدید ایشان از مجتمع ها و کارگاه های قالی بافی در نقاط مختلف کشور را فراهم می کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: