اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - 18 April 2019
رییس خانه موسیقی ایران با اشاره به اینکه امسال با تمام توان بحث کپی رایت را پیگیری می کنیم، گفت: اگر موضوع کپی رایت را در کشور به طور واقعی حل شود، بزرگترین اتفاق در همه عرصه های هنری به ویژه موسیقی رخ خواهد افتاد.

با رعایت حق کپی رایت بزرگترین اتفاق در عرصه هنر رخ خواهد دادبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، حمیدرضا نوربخش رییس خانه موسیقی ایران در نشست ماهانه  و دیدار نوروزی با هنرمندان خانه موسیقی با اشاره به برنامه های سال 98، گفت: سال گذشته برای خانه موسیقی سال سختی از نظر مالی بود، اما امیدوارم امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران بتوانیم برنامه های متنوعی را داشته باشیم .

ثبت جهانی ساز های ایرانی ادامه دارد

نوربخش در ادامه استمرار ثبت ملی و جهانی سازهای ایرانی از مهم ترین برنامه های سال جاری خانه موسیقی ایران دانست و گفت: از چند سال گذشته تیم قوی را برای ثبت جهانی ساز های ایرانی تشکیل داده ایم و  در حال حاضر نیز ساز عود آماده ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: سازهای ایرانی در گذشته حتی ثبت ملی هم نبوده اند که با اقدامات صورت گرفته در حال ثبت ملی و در ادامه آن ثبت جهانی هستند.

رییس خانه موسیقی ایران در ادامه گفت: نمایشگاه ساز خانه که سال 97 برای اولین بار برگزار شد به صورت گسترده تر در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

نوربخش در ادامه با اشاره به خسارت های سیل به کشور و کمک هنرمندان، گفت: در حال حاضر هنرمندان موسیقی ایران مانند دیگر آحاد مردم برای کمک به سیل زدگان پیش قدم شدن و در این راستا در خانه هنرمندان ایران، از موسیقی 2 استان خسارت دیده لرستان و گلستان برنامه برگزار نموده و درآمد حاصل از آن برای کمک به سیل زدگان خواهد بود.

وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری در برج میلاد اجرا های را خواهیم داشت  تا کمک ویژه ای به سیل زدگان ارائه شود.

امسال با تمام توان بحث کپی رایت را پیگیری می کنیم

رییس خانه موسیقی ایران در ادامه با اشاره به اینکه امسال با تمام توان بحث کپی رایت را پیگیری می کنیم، اظهار داشت: اگر موضوع کپی رایت را در کشور به طور واقعی حل کنیم، بزرگترین اتفاق در عرصه همه هنرها به ویژه موسیقی رخ خواهد داد.

وی افزود: در سایه حل این موضوع هیچ جوانی بیکار نخواهد ماند البته در این راستا باید به طور گسترده مردم را آموزش داد و رسانه ها نقش مهمی در این خصوص دارند .

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردم ما هنوز قبح این مسئله را نمی داند و مردم ما مردمی قانون مندی هستند و در صورت اطلاع از کپی رایت جلوگیری می شود.

نوربخش گفت: ما باید با همکاری تمامی ارگانهای ذیربط نسبت به جلوگیری کپی رایت اقدام نموده و دستگاه قضایی و امنیتی با همراهی و حمایت از کارگروه نسبت به اجرای حق کپی رايت اقدام نماید.

وی افزود: یک هنرمند با یک ترک موفق می تواند تمام عمر خود را تامین کند چرا که در تمام دنیا هنرمندان سالیان سال از حتی یک اثر خود درآمد کسب کرده و حق هنرمند تا پایان عمر حفظ خواهد شد .

رییس خانه موسیقی ادامه داد: با همکاری وزارت ارتباطات و دستگاه‌های قضایی پلیس فتا در حال فعالیت و اقدامی اساسی برای جلوگیری کپی رایت هستیم.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: