اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
مدیر امور آب تهران بزرگ از تخریب یک دهنه پل غیرمجاز و جمع‌آوری آلاچیق‌های رستوران واقع در بستر رودخانه دربند به‌منظور حفظ جان و مال مردم در مواقع سیلابی شدن رودخانه و به‌دنبال آن آزادسازی حدود یکصد متر مربع از بستر رودخانه دربند از توابع شهرستان تهران خبر داد.

تخریب تعدادی آلاچیق و یک دهنه پل غیرمجاز در بستر رودخانه دربند تهرانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علیرضا نیکنام مدیر امور آب تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی منابع آب‌های سطحی امور منابع آب تهران بزرگ، پس از انجام کارشناسی‌های لازم و با تلاش واحد حقوقی جهت اخذ دستور قضایی موضوع تبصره 4 ذیل ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تهران و با پشتیبانی یگان انتظامی شهرستان، یک دهنه پل غیرمجاز و تعدادی آلاچیق رستوران واقع در بستر رودخانه دربند تخریب شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به جریان شدید رودخانه‌ای در مواقع سیلابی شدن، توقف کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت در حاشیه رودخانه‌ها ممکن است باعث بروز حوادث و خسارات جانی و مالی شود. وجود این پل‌ها باعث حضور مردم در محل‌های حادثه‌خیز رودخانه می‌شد که تخریب آنها ضمن صیانت از کیفیت آب‌های سطحی، موجب جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه مالی و جانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند، حتما پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب تهران بزرگ اخذ نموده تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند .

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: این امور در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف، مطابق با قانون و بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: