اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 02 March 2019
جلسه مجمع تشخیص مصلحت با دستورکار ادامه بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در حال برگزاری است.

ادامه بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش عصرپرس، جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد.این لایحه از صبح امروز در دستور کار مجمع قرار گرفت و شماری از موافقان و مخالفان دیدگاه هایشان را در این باره بیان کردند، اما به رای گیری نرسید و مقرر شد برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی مجمع موکول شود.

پالرمو پیش از صحن مجمع در دو کمیسیون سیاسی، امنیتی و حقوقی، قضایی مجمع رد شده بود.

پالرمو بخشی از fatf و از مصوبات اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است که برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع شده بود.

لایحه cft از دیگر لوایح مرتبط با fatf است که در مجمع درحال بررسی کارشناسی است و پس از پالرمو در صحن بررسی می‌شود.

تعویق بررسی لایحه پالرمو به درخواست نمایندگان دولت و مجلس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تعویق بررسی لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، موسوم به پالرمو در جلسه امروز مجمع خبر داد.

مصطفی میرسلیم گفت : با توجه به درخواست نمایندگان دولت و مجلس از مجمع مبنی بر بررسی توأمان پالرمو و سی اف تی، مقررشد فرصت بیشتری در مجمع برای امعان نظر کارشناسی منظور شود.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت با دستورکار ادامه بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در حال برگزاریست.

در این نشست 9 نفر از اعضا که در جلسه دو هفته قبل مجمع، فرصت نشد دیدگاه هایشان را بیان کنند درباره آثار پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون بین المللی اظهار نظر می کنند.

یک منبع آگاه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فرجام بررسی پالرمو در نشست امروز گفت : این احتمال وجود دارد که بررسی این لایحه به رای گیری نرسد و مانند سه جلسه قبل ، برای بررسی بیشتر به جلسه آینده موکول شود.

طبق آئین نامه داخلی مجمع ، پس از طرح دیدگاه موافقان و مخالفان رای گیری می شود و تصویب این لایحه به کسب حداقل دو سوم آرای موافقان نیاز دارد.

لایحه مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی " پالرمو " از بخش های مرتبط با FATF است که در سه جلسه قبل به فرجام نرسید و امروز دستور کار چهارمین نشست صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

این لایحه از موضوعات اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است که برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع شده است.

لایحه CFT نیز از دیگر بخش های مرتبط با FATF است که اکنون در بدنه کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و پس از تعیین تکلیف لایحه پالرمو در دستور کار این نهاد قرار می گیرد.

لایحه پالرمو پیش از صحن مجمع در دستورکار بررسی های کارشناسی دو کمیسیون تخصصی مجمع شامل سیاسی ، امنیتی و حقوقی ، قضایی قرار داشت که تصویب آن به مصلحت دانسته نشد و رد شد.


منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: