اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 27 February 2019
معاون برق و انرژی وزير نيرو
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سنديكای برق بايد درباره برنامه‌هاي عملياتي حمايت از صنايع پشتيبان، آرايش لازم را بگيرد تا بتوانيم در كنار هم شرايط سخت را پشت سر بگذاريم.

سنديكا برای حمايت از صنايع ساخت‌محور آرایش لازم رابگیرد

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، همایون حائری در گردهمایی اعضای سندیکای صنعت برق ایران افزود: تحريم‌ها و نوسانات ارز ثابت كرد كه بايد درباره صنايع پايين‌دستي، ساخت محور و پشتيبان، حساسيت و تمركز بيشتري داشت، چرا كه اين صنايع در شرايط سخت در رشد اقتصادي كمك بزرگي هستند.

وی ادامه داد: بايد به مدلي برسيم كه نه تنها در شرايط عادي بلكه در شرايط سخت نيز با ارائه راهكار و ايجاد فرصت، سختي‌ها را پشت‌سر بگذاریم.

حائری تصریح کرد: براي حل مشكلات صنعت برق كارهايي انجام شده و كارهايي نيز به سنديكا و رئيس هيئت مديره اين تشكل سپرده شده است كه اميدواريم سال آينده با همكاري هم بخشي از مشكلات صنعت برق را حل كنيم.

 

دعوت از بخش خصوصی برای تشکیل کمیته اصلاح الگوی مصرف

"محمدحسن متولی‌زاده" مديرعامل شركت توانير نیز در این گردهمایی، تشکیل كميته‌اي با هدف پیگیری موضوع بهينه‌سازي، اصلاح الگو و مدل مصرف را پیشنهاد کرد و افزود: پیگیری این موضوع با همکاری بخش خصوصی می‌تواند زمينه اشتغال فراواني را ايجاد كند.

وی با اشاره به تعامل خوب دولت و بخش خصوصی پس از انقلاب گفت: ابتدای انقلاب، صنعت برق ایران رتبه 38 دنیا را داشته درحالی‌که اکنون در رتبه چهاردهم دنیا قرار دارد که این موفقیت نتيجه تعامل خوب دولت و بخش خصوصي بوده است.

متولی‌زاده، اقتصاد صنعت برق را تنها مشكل این صنعت دانست و افزود: اگر قيمت برق اصولي و به تدريج افزايش مي‌يافت، امروز با اين بحران‌ها و بدهي‌ها روبرو نبوديم و اين امر ناشي از عدم هماهنگي دولت و بخش خصوصي است.

مديرعامل شركت توانير با بیان اینکه در حوزه اقتصاد صنعت برق به كمك هم نيامده‌ايم و همين خلاء منجر به تصميم‌گيري‌هاي نادرست شده است، ادامه داد: سنديكا قدم‌هاي خوبي در زمينه صنعت برق برداشته كه اميد است با كمك هم بتوانيم نتايج خوبي بگيريم.

متولی‌زاده اظهار کرد: براي اولين بار ميزان بدهي‌هاي ما روند كاهشي و نزولي داشته است و در بودجه ظرفيت‌هاي خوبي براي توسعه صنعت برق و صادرات وجود دارد.

وی اضافه کرد: تصميم براي هوشمندسازي شبكه‌هاي برق فرصت و بازار جديدي براي فعالان صنعت برق ايجاد مي‌كند كه در بودجه بر آن تاكيد شده است.

مديرعامل توانير با اشاره به اینکه همكاري بين دولت و بخش خصوصي ضرورتي مهم است و بايد آن را تقويت كرد، گفت: اگر همان هماهنگي و همكاري دولت و بخش خصوصي كه در حوزه فني برق انجام مي‌شد، در حوزه اقتصاد هم وجود داشت شرايط اقتصاد برق بهتر بود، لذا براي اصلاح اين ساختار بايد به هم كمك كنيم.

متولی‌زاده، تشکیل كميته‌اي با هدف پیگیری موضوع بهينه‌سازي، اصلاح الگو و مدل مصرف را پیشنهاد کرد و افزود: پیگیری این موضوع با همکاری بخش خصوصی می‌تواند زمينه اشتغال فراواني را ايجاد كند.

وی اظهار کرد: از لحاظ قانوني برنامه‌هاي زيادي براي اصلاح الگوي مصرف تعريف شده است، فقط بايد با ارائه پيشنهادها و تعريف پروژه، فرصت اشتغال و فعاليت را ايجاد كنيم.

مديرعامل توانير افزود: از روزي كه بنده در توانير حضور دارم 70 نفر بازنشسته شده‌اند و طبق قانوني كه احتمالا طي چند روز آينده در مجلس تصويب خواهد شد، تعداد بازنشستگان بيشتر شده و نيروهاي جوان مشغول به كار خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: