به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند برتر تجاری کشور با تاکید بر اینکه در دنیای امروز برندها تعیین کننده ثروت و جایگاه یک کشور هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ برند برتر دنیا ارزشی معادل ۱۸۷۲ میلیارد دلار و ۱۱ درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان، ۱۰ برند اول جهان نزدیک به ۴۲ درصد از کل صد برند برتر را تشکیل میدهد و ۵ درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت سهم ایران از برندسازی با ۱.۲ درصد از جمعیت، جغرافیا
و تولید ناخالص ملی دنیا را کمتر از ۰.۳ درصد اعلام کردو گفت: این در حالی است که ایران
آکنده از ثروت و برکات بی حد و مرز است.
رشد۶.۶ درصدی اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته
مودودی ادامه داد: وقتی تغییرات بنیانهای اقتصادی را بررسی میکنیم در طول نیم
قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به ۶.۶ برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی
و چین به ترتیب ۱۳، ۲۰ و ۶۰ برابر رشد کرده است.
وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان وزن سنگینی از رشد اقتصادی را به دوش میکشند،
تصریح کرد: ایران در نیم قرن گذشته رشد شگفت انگیزی در زمینه تولید و صادرات داشته
و وابستگی کشور به واردات به گونهای تغییر کرده که بیشتر مواد اولیه وارد میشود.
وی در پایان خاطرنشان
ساخت: که در طول چهار دهه گذشته صادرات کشور ۱۰ هزار درصد رشد داشته و امروز ۵۰ میلیارد
دلار صادرات غیرنفتی داریم که رقم آن در حال پیشی گرفتن از صادرات نفتی است.
به گزارش عصرپرس، در این مراسم با حضور معاون وزیر صنعت از 26 برند برتر کشور با
اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد.
خبرنگار: پروین مرادی