اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 26 February 2019
وزیر صنعت:
وزیر صنعت ، معدن و تجارت، گفت: صادرات در سال آینده موتور اقتصادی کشور خواهد بود و شما تولیدکنندگان بهترین کارشناسان اقتصادی کشور توجه ویژه به بحث صادرات داشته باشید.
سال ۹۸ موتور اقتصادی کشور صادرات خواهد بودبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین جایزه ملی نشان(برند) تجاری برتر ایران با بیان اینکه برند سازی امروز یک ضرورت است، گفت: برنامه ما برای سال آینده توجه ویژه به بحث صادرات و معدن است و تولیدکنندگان ایرانی با مشخص کردن موانع صادرات و برندسازی تولیدات خود زمینه رونق صادرات را افزایش دهند.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه با افزایش حداقل یک درصد صادرات کشور ۵۰ هزار اشتغال ایجاد می شود، گفت: به عنوان پیشگام اصلی اقتصاد کشور در سال آینده در حوزه معدن ۲۰ میلیارد دلار صادرات را هدف قرار داده ایم .
 وی افزود: امسال ۷ میلیارد دلار صادرات صنایع معدنی را داشته ایم و جز پروژهای اولویت دار برای افزایش صادرات قرار گرفته است.

رحمانی در ادامه با اشاره به وجود کشور های همسایه به عنوان یک فرصت برای افزایش صادرات، گفت: اگر تنها ۲۰ درصد از صادرات را بتوانیم افزایش دهیم می توان ۲۵ میلیارد دلار درآمد را افزایش دهیم.

وزیر معدن گفت: امروز دغدغه اصلی همه ما حفظ خط تولید که به فرموده مقام‌معظم رهبری یک جهاد است.

 وی افزود: کالای ایرانی را باید جدی بگیرم تا تولیدات کشور تقویت شود که در همین راستا امروزه برندسازی یک ضرورت است.




خبرنگار: پروین مرادی




نام:
ایمیل:
* نظر: