اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 26 February 2019
 مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه تاکید کرد:
  مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه با تاکید بر اینکه  در برخی جوامع زنان به عنوان قربانی دیده می شوند، گفت: آرامش و صلح هر جامعه ای به مشارکت فعال زنان بستگی دارد، چرا که هر موقع صدا و بیانی گویا نباشد نمی توان استراتژی بلند مدتی را برای صلح پایدار داشته باشیم.
آرامش و صلح هر جامعه ای به مشارکت فعال زنان بستگی دارد
 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، محمد ناصری مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در همایش زن صلح و امنیت پایدار که به مناسبت روز زن در محل هتل اسپیناس برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱ در سازمان ملل در راستای بحث امنیت و اولویت دهی به امور زنان مصوبات خوبی صورت گرفت، گفت: همه ما به دنبال امنیتی پایدار هستیم و  برای فرایند صلح باید همه اقشار جامعه دست به دست هم دهند. 

  زنان و مادران نقاط الهام بخش رسیدن به تعالی در جامعه هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی جوامع زنان به عنوان قربانی دیده می شوند، گفت: آرامش و صلح هر جامعه ای به مشارکت فعال زنان بستگی دارد چرا که هر وقتی صدا و بیانی گویا نباشد نمی توان استراتژی بلند مدتی را برای صلح پایدار داشته باشیم. 

 مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در ادامه گفت: خوشبختانه زنان در بسیاری از جوامع تصمیم سازانی مقتدر در سیاست هستند.

 وی ادامه داد: در ۵۰ سال گذشته از قطنامه ۲۰۲۵ بحث وضعیت زنان و اولویت های مورد توجه مانند خشونت ،سوء استفاده و خطرات تغییرات آب و هوای، فن آوری جدید در بحث حقوق بشر تاکید شده است. 

 ناصری در ادامه با تاکید بر کاهش تنش ها و مصونیت زنان در جوامع، گفت: باید تلاش کنیم خشونت های جنسیتی علیه زنان کاهش یابد و الگوی پایدار برای افزایش مشارکت بیشتر زنان طراحی شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه  دختران و زنان زیادی در جنگ ها قربانی می شوند ، تصریح کرد: با توجه به استفاده از زنان در نیروهای نظامی باید وضعیت را تغییر داده تا عدالت جنسیتی برقرار شود. 

 وی افزود: تنها ۱۹ درصد نیروهای نظامی و حافظان صلح را خانم ها تشکیل می دهند که در راستای توسعه و صلح پایدار باید این درصد افزایش یابد.

 مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در ادامه اظهار داشت:  در صورتجلسه ۲۰۲۵ باید برای امنیت زنان و چالش های موجوددر جوامع بشری تلاش کرد و با کمک سازمان ملل یک صلح پایدار را جایگزین کرد. 

 ناصری گفت: نمی توان ۵۰ سال صبر کرد تا ببینیم که چگونه امنیت زنان افزایش می یابد، الان زمان آن است که بتوانیم از موقعیت ها برای امنیتی همیشگی استفاده کرد. 

 ایجاد الگوی پایدار برای افزایش مشارکت بیشتر زنان در جهان

مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه با تاکید بر کاهش تنش ها و مصونیت زنان در جوامع، گفت: باید تلاش کنیم خشونت های جنسیتی علیه زنان کاهش یابد و الگوی پایدار برای افزایش مشارکت بیشتر زنان طراحی شود.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: