اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - 28 November 2016
بازداشت محمود صادقی به نتیجه نرسید
عارف: از هرگونه اقدام تحریک آمیز و هزینه‌ساز برای نظام بپرهیزید. موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی می‌بایست در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد./ پزشکیان، نائب رئیس مجلس، این نحوه عمل را توهین به مجلس قلمداد کرد.

سرویس سیاسی عصرپرس: شب گذشته وقتی مامورانی از قوه قضاییه که حکم بازداشت محمود صادقی، نماینده مردم تهران، را در جیب داشتند به درب منزل وی در امیرآباد شمالی مراجعه کردند شاید تصور نمی‌کردند که با مقاومت این نماینده مجلس، جمع شدن گروهی از مردم، تلفن‌ها و پیام‌های گسترده مسئولین مربوطه، و بازتاب سریع خبر در شبکه‌های اجتماعی روبرو شوند.

پزشکیان، نائب رئیس مجلس، این نحوه عمل را توهین به مجلس قلمداد کرد و وعده پیگیری داد و رئیس مجلس که هنوز گرد کدورت برادر را از هفته پیش بر تن دارد گفت دادستانی چنین مجوزی ندارد. با این توصیف پیدا بود که بازداشت این نماینده مجلس هزینه‌های زیادی در پی دارد. صادقی نیز با حضور در جلوی درب منزل هوادارانش را دعوت به آرامش کرد و گفت قصد تمکین از حکم را ندارد و موضوع ظاهرا ختم به خیر شد و ماموران رفتند.

به گزارش عصرپرس، هنوز چرایی بازداشت صادقی و اینکه آیا این نحوه اجرای حکم مورد تایید مسئولان ارشد قوه قضاییه بوده یا خیر حرفی زده نشده است. اما خبرها حاکی از آن است که شاکی صادقی آن طور که بعضی خبرگزاری‌ها مخابره کردند «خصوصی» و «عده‌ای از دانشجویان» نیست. امری که مورد تایید خود صادقی نیز هست. او صحبت‌های اخیرش در مورد واریزهای کلان به حساب شخصی رئیس قوه قضاییه را علت اصلی صدور حکم می‌داند. امری که آملی لاریجانی هفته گذشته آن را موهن دانست و به شدت تکذیب کرد.

شب پر التهاب قوه مقننه سپری شد و باید منتظر پیامدهای آتی آن بود. شاید مفصلترین پیام را محمدرضا عارف نماینده اول تهران داد و همه را دعوت به آرامش کرد. در ادامه متن این پیام را می‌خوانیم. 

به گزارش ایرنا به نقل از کانال تلگرام رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در متن این پیام آمده است: با عرض تسلیت رحلت پیامبر رحمت (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) بدینوسیله ضمن تشکر از همراهی و احساس مسئولیت جوانان و مردم عزیز، با توجه به شرایط کشور و ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام تحریک آمیز و هزینه ساز برای نظام، از آنجا که موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی می بایست در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیات مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد، لذا همگان را دعوت به آرامش نموده و از دستگاه محترم قضایی تقاضامندیم مستندات مربوطه را مطابق تشریفات قانونی جهت تعیین تکلیف به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نمایند که بر طبق نظر هیات مزبور، اقدامات بعدی صورت پذیرد. در پایان خود و همگان را دعوت به عمل به مر قانون می نماییم.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: