اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 30 January 2019
معاون برق و انرژی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در سفر يك‌روزه به ارمنستان، با قائم‌مقام وزارت زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی این کشور پیرامون انتقال انرژی بین ایران و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

تسريع در اجرای خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،همایون حائری معاون وزیر نیروی ایران در دیدار با كارگين باغراميان قائم‌مقام وزارت زیرساخت‌های انرژی ارمنستان ضمن اشاره به تعاملات مناسب اقتصادی، بر تسریع در اجرای پروژه خط سوم انتقال برق بین دو کشور تاکید کرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، اجرای به‌موقع خط سوم انتقال برق در ارمنستان را به‌عنوان بخشی از همکاری چند جانبه انرژی بین دو كشور مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری و تلاش بیشتر شرکت صانیر و شرکت برق ارمنستان برای تسریع در اجرای این پروژه شد.

كارگين باغراميان، قائم‌مقام وزارت زيرساخت‌هاي انرژي و منابع طبيعي ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه‌های جدید دولت ارمنستان جهت ارتقای تعاملات با جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به علاقه‌مندی ایروان به اجرای توافق‌های بین دو طرف، آمادگی خود را برای حل و فصل و اتمام هرچه سريع‌تر خط سوم انتقال برق بین دو کشور اعلام کرد.

در این دیدار طرفین بر پیگیری و عملياتي شدن پروژه نيروگاه برق‌آبي مغري و همچنين برگزاري شانزدهمين کمیسیون مشترک دو کشور در آينده نزديك تاکید کردند.

در این دیدار، دو طرف اظهار اميدواري کردند، با اجراي اين خط حجم مبادلات تجاري بين دو كشور تا دو برابر افزايش يابد.

معاون برق و انرژی وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران در این سفر همچنین با "سیدکاظم سجادي" سفير کشورمان در ایروان دیدار و گفتگو کرد.

سفیر کشورمان در این ديدار بر اجرای به‌موقع خط سوم انتقال برق به ارمنستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های همکاری دو جانبه و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان تاكيد کرد.

طرفین در اين ديدار بر اهميت پيگيري تعاملات انرژي منطقه‌اي تاكيد کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: