اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 22 January 2019
رییس مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توانایی حذف ایران از معادلات منطقه‌ای صرفا به‌ خاطر سخت‌افزار نبوده و برای عظمت تفکر انقلاب اسلامی و نفوذ آن است، گفت: دستاورد استراتژیک دفاع مقدس این بود که آنها فهمیدند اگر با ایران گلاویز شوند موفق نخواهند شد لذا فقط هیاهو می‌کنند اما جرأت تعرض ندارند.

انقلاب اسلامی یک جریان ملی بود

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز با اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شده است،

صیانت از انقلاب اسلامی را مهم ترین کاری دانست که این ستاد در حال پیگیری آن است و گفت: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ قرن بود و اینکه امروز دشمنان خاک پاشی می کنند به دلیل اهمیت آن است لذا اینکه شما وقت گذاشته اید و از نهادهای مختلف از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران که بزرگ ترین حادثه قرن است صیانت می کنید، کار ارزشمندی است که از همه شما صمیمانه تشکر می کنم.

رئیس مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مرحله ای است که دشمن نسبت به آن حیله گری می کند و به دلیل اهمیت آن به دنبال دسیسه هستند تا وزن انقلاب را کاهش دهند و بسترهایی نیز وجود دارد؛ امروز انقلاب اسلامی به 40 سالگی خود رسیده و بسیاری از افرادی که 50 سال هم دارند خیلی خوب انقلاب را لمس نکرده اند.

لاریجانی در ادامه لمس حوادث انقلاب را غیر از خواندن روایت آن دانست و افزود: گاهی کم کاری در اینکه چگونه با هنرمندی مسائل انقلاب گفته شود، ضمیمه شد و از سوی دیگر برخی مصالح و حقایق در دعواهای سیاسی داخل کشور عملا ذبح شد و به جای اینکه همه گروه ها پای منافع ملی کشور بایستند و عظمت آن را بیان کنند، مسائل تاکتیکی خُرد را آنقدر در حوادث مختلف جلوه گر کردند که عظمت کارهای بزرگ دیده نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اظهارات دشمن بسیار عوامانه است، عنوان کرد: آنها به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی به این دوره ها نیز نرسد و دسیسه ها کرده و می کنند؛ آنها عملیات روانی دارند و از ظرفیت های مختلف استفاده می کنند تا این حادثه بزرگ در ذهن داخلی و خارجی دریافت نشود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه باید بدانیم روی چه موضوعاتی تمرکز کنیم، بیان داشت: انقلاب اسلامی حکومت فاسد را کنار زد و یک حکومت مردمی سرکار آورد که دستاورد کوچکی نیست چرا که خیلی از کشورها هنوز در این شرایط دست و پا می زنند اما ملت ایران یک حکومت دیکتاتوری را کنار زد و همه بخش های کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رأی گیری مردم اداره می شود؛ از رهبری معظم انقلاب که از منظر مجلس خبرگان به واسطه رأی مردم برگزیده می شود تا رئیس جمهور و نمایندگان مجلس که با رأی مستقیم مردم روی کار آمده اند؛ از این رو دموکراسی و مردمسالاری در کشورمان مسأله کوچکی نیست.

وی افزود: این در حالی است که رژیم گذشته با کودتا روی کار آمد و علاوه بر اینکه سازمان های امنیتی مردم را به صلابه کشیدند، ساواک و زندان های مخوف آنها به وجود آمد اما هنگام انقلاب این وضعیت به شکل حکومت مردمی درآمد؛ خاطراتی هم وجود دارد؛ خاطرات علم که فردی نزدیک شاه بود در مقاطع مختلف رذالت های کشورهایی مثل انگلیس را روایت می کند که چگونه سفیر انگلیس یا آمریکا به کشورمان می آمدند و به شاه دستور می دادند چه معاملاتی کرده و چگونه حکومت داری کند؛ از این رو انقلاب اسلامی مسأله کوچکی نیست، یک تغییر هویت و تغییر باور است که رادیو و تلویزیون باید روی آن کار کنند.

لاریجانی گفت: اینکه یک فقیه پارسا از حکومت مردمی صیانت کند یک مدل مناسب با شرایط بومی ما بوده و همه ملت در سرنوشت خود مشارکت دارند و هر دوره مجلس تعداد زیادی نمایندگان می روند و تعداد دیگری می آیند همچنین هر رئیس جمهور فقط دو دوره می تواند رئیس جمهور باشد و این گردش افراد در نظام یک دستاورد بزرگ است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: همچنین مؤلفه مهم دیگر تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در فضای منطقه ای و بین المللی است در حالی که یک نظام از کشورهای منطقه می گفت متکی به آمریکا است و میگفت ژاندارم منطقه است اما حتی نتوانست خود را نگاه دارد از این رو نمی توانند جمهوری اسلامی را از معادلات منطقه ای حذف کنند و این به خاطر سخت افزار ما نیست بلکه به خاطر عظمت تفکر انقلاب اسلامی و نفوذ آن است.

لاریجانی نشست ورشو و نشست های مشابه را کنفرانس بازی توصیف کرد و اظهار کرد: آنها نمی توانند انقلاب را حذف کنند و جمهوری اسلامی استراتژی بسیار روشن و دقیقی را از زمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری پیموده و منزلت ملت ایران که محب اهل بیت(ع) هستند و این امر در زمان رژیم شاه بسیار نزول پیدا کرده و باعث شده بود به چشم تحقیرآمیز به ایران بنگردند، اصلاح شد.

وی یادآور شد: رژیم شاه اتحاد عرب ها علیه اسرائیل را برهم زده بود البته در حال حاضر کشورهای عربی مشی خود را تغییر داده اند اما آن زمان جلوی اسرائیل ایستاده و حتی چند جنگ با آنها داشتند اما رژیم شاه با اسرائیل ارتباط داشت و با آنها نفت مبادله می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که دشمنان علیه ایران صحبت کرده و درباره مسائل موشکی دخالت می کنند اما می دانند ایران در منطقه عظمتی دارد که نمی توان آن را حذف کرد همچنین دستاوردهایی در حوزه نظامی و دفاعی داشته ایم که گفته شد نمایشگاه هایی در این زمینه برگزار می شود لذا اتکای دفاع بر تولیدات داخلی بسیار مسأله مهمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز پژوهش های اسلامی مجلس برای دستاوردهای انقلاب پژوهشی تهیه کرده بود که نشان می داد در بخش های اقتصادی و دفاعی کارهای مهمی انجام شده است، عنوان کرد: به خاطر ماهیت حوزه دفاعی که در لایه های پنهان است بسیاری از مردم از پیشرفت های آن خبر ندارند که باید این دستاوردها در نمایشگاه ها نشان داده شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه سطح بسیار وسیعی از تولیدات در داخل توسط کارآفرینان انجام شد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی در حوزه فناوری های نو جهش های خوبی داشته و از آنجایی که در فناوری هسته ای محل مناقشه بین المللی بوده ایم، این مسأله برجسته سازی شد در غیر این صورت در بسیاری از حوزه های دیگر فناوری نیز کارهای مهمی صورت گرفت چنانچه امروز 95 درصد داروهای خود را در داخل تولید می کنیم که موضوع کوچکی نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در حوزه گاز به اکثر قریب به اتفاق شهرهای ما گازرسانی شده و حدود بیش از 80 درصد روستاها از نعمت گاز برخوردارند همچنین در زمینه تولید آلومینیوم و مس جهش های بزرگی داشته ایم و باید این مسائل به گونه ای بیان شود که ارتباط ملموس به وجود بیاید.

وی گفت: دفاع مقدس دستاورد استراتژیک هم داشت که به واسطه آن متوجه شدند اگر با ایران گلاویز شوند موفق نخواهند شد و این موضوع مهمی است که دیگر جرأت نمی کنند به ایران تعرض کنند و صرفا هیاهو و پارس می کنند اما به معنای این نیست که جرأت کنند با ایران درگیر شوند.

لاریجانی ادامه داد: دستاورد دفاع مقدس برای آینده جمهوری اسلامی دستاورد بزرگی بود و توانستیم به خود اتکا پیدا کنیم چنانچه توانمندی ما در حوزه موشکی محصول آن زمان است و این تجربه در حوزه های دیگر نیز تکرار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که به واسطه آن دسیسه ها نیز افزایش یافته است، گفت: اخیرا کنفرانسی راه انداخته اند که نشان می دهد نمی خواهند جایگاه انقلاب درخشندگی خود را نشان دهد پس باید توجه کرد که همه تلاش را روی حرکت به صورت مردمی بگذارید چرا که این یک جریان ملی بوده و برای مردم است و فضا باید به شکلی باشد که مردم این جریان را از آن خود بدانند و این متن ملت باید همواره حفظ شود.

وی افزود: برای نشان دادن عمق انقلاب باید مساجد و سمن‌ها فعال شده و دستگاه ها کمک کنند مردم با آرامش و راحتی در مراسم حضور پیدا کنند همچنین رسانه ها نیز می توانند کمک شایانی کنند و ائمه جمعه و افرادی که تریبون دارند باید استفاده کنند و همه به این سمت برویم که با مفاهیم واقعی آشنا شده و آشنایی بدهیم که در شرایط خاصی قرار داریم و اجازه ندهیم دشمن در این شرایط ایجاد مسأله کند.

لاریجانی گفت: سخنرانان باید در حمایت از انقلاب و دفاع از کیان ملت صحبت کرده و از اظهارات سست و اوقات تلخی ها که مقتضای امروز نیست بپرهیزند همچنین برخی موضوعات است که وزن آن اینگونه نیست که خیلی برجسته سازی شود و لزومی ندارد همه مناقشات در این مقطع حل و فصل شود بلکه امروز باید به موضوع وفاق و وحدت توجه کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر ضرورت استمرار دیدگاه های انقلاب بیان داشت: باید سال آینده را سال باروری تفکر درباره انقلاب قرار دهیم. شاید در این زمان کم نتوان همه مسائل را گفت از این رو نباید بعد از 22 بهمن و دریافت بازتاب ها، مسائل را به فراموشی بسپاریم چرا که این موضوع عظمت دارد و باید همواره به آن پرداخت.

وی همچنین با اشاره به اینکه شیطنت رسانه های خارجی به این علت است که دل مردم را خالی کنند اما موفق نمی شوند، ابراز داشت: ملت ما آگاه و آبدیده بوده و تجربه بسیاری در شرایط سخت داشته و در همین شرایط دستاوردهایی داشته اند؛ ان شاءالله خداوند کمک می کند در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، از ایشان مدد بگیریم تا شاهد یک راهپیمایی پرشکوه باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: